پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 338476 تاریخ : 1397/02/15-13:02:01
,17,12,
گزارش عملکرد بیمه در آسیا در سال های 2016 و 2017

گزارش

گزارش عملکرد بیمه در آسیا در سال های 2016 و 2017

در سال 2017 ویلیس تورز ویلسون به ادامه مسیری که از قبل در آسیا برجای گذاشته بود ادامه داد. این نهاد در ماه می، با آغاز همکاری ما با فیلیپین و در ادامه با همکاری خطرپذیر ما با واسطه‌ها و دلالان شرکت بیمه آلموندز در هند ، شبکه بین المللی خود را با تخصص و تجربه گروه مجرب آلموندز در هندوستان ادغام نمود. همچنین ما رهبران و رؤسای جدیدی در بخش تجاری خود در سنگاپور ، هنگ کنگ و اندونزی افزوده‌ایم .

بانک و صنعت؛ ویلیس تورز ویلسون موفق به دریافت جوایزی همچون عامل معاملات بازرگانی (Broker of the year ) و مشاورات خطر پذیر (Risk Advisory of the year )بوده است.

در سال 2017 شاهد تغییرات بخصوصی در دستور کار شرکت‌های بزرگ بیمه بوده ایم. قرار بر این است که شرکت‌ها به سمت سادگی همراه با الگوهای کلی و اصلی بیمه بروند.

به نظر ما، سال گذشته شرکت‌های بیمه الگویی را در پیش گرفتند که ما آن را حالت عادی جدید (New Normal )  می‌نامیم. در سال 2017 بلایای طبیعی تأثیر بسیار زیادی بر صنعت بیمه در سراسر جهان گذاشتند. در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم که این الگوی جدید در 2018 موفق خواهد شد یا خیر .

در سال های اخیر، ما همچنین شاهد تمایل شرکت‌های بیمه نسبت به الگوهای ساده و مؤثر نیز بوده‌ایم و احتمالا بکارگیری این الگوها از آن جهت است که صنعت بیمه بیش از حد دچار پیچیدگی بود مخصوصا موضوع تمرکز بیش از حد بر آینده محصولات تولیدی و یا مشتریان در صورتی که سعی بر این بود تا ساده ترین الگو را بکار گیرند.

در همین حین، تکنولوژی زبان تازه‌ای به صنعت بیمه افزوده است؛ دیجیتالی شدن، بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و . . .

لازم به ذکر است که بیمه باید همپای پیشرفت تکنولوژی جلو برود؛ درحالیکه ما تازه داریم به فناوری‌های نوین و زبان منحصر به فردش خو می‌گیریم هنوز فشار عظیم مدل‌های قدیمی و سنتی بیمه‌های بزرگ قدیمی را ندیده ایم.

با ورود به سال 2018 واضح است که تغییرات مهمی صنعت بیمه را دگرگون خواهند نمود. آگاهی از بروز این تغییرات بسیار مهم است. زیرا ما به دنبال آنیم که در این بازار جهانی که به سرعت درحال تغییر و توسعه است، جایگاه متعادل و مفیدی برای خود داشته باشیم.

ویلیس تورز ویلسون به بررسی کشورهای مختلف آسیا از جمله چین ، ژاپن ، اندونزی ، هندوستان و . . .پرداخته است.

هندوستان 

بیمه هند در سال 2017 شاهد رشد 17 درصدی بوده است.

هندوستان به عنوان یک کشور جوان با جمعیتی رو به رشد که طبقه متوسط جامعه آن رو به افزایش است، از ظرفیت بیمه بالایی برخوردار است. احتمال می‌رود بیمه سلامت و صنعت خودروسازی و موتور سازی رشد بسیار زیادی داشته باشند.

بازار بیمه در هندوستان در سال‌های اخیر با وجود شرکت‌های بیمه که سخت در تلاشند تعرفه‌های بهتری به مردم ارائه دهند، بسیار رقابت طلبانه بوده است. همچنین در سال 2017 بیمه هندوستان دچار هیچ گونه خسارت جدی نبوده است. برخی بیمه‌های نوپا با تعرفه‌های جدید خود توجه‌ها را به خود جلب کردند.

تا چند وقت پیش، بیمه سایبری موضوعی نسبتا ناشناخته به حساب می‌آمد که تنها شرکت‌های معدودی از آن استفاده می‌کردند. اما اکنون، با افزایش آگاهی عمومی و توجه وسیع مردم به دیجیتالی شدن، پرسش از ماهیت بیمه سایبری و خطرات آن بیش از همیشه شده است.

بازیکنان جهانی در زمینه‌های هوش مصنوعی و بلاک چین راه خود را به هندوستان باز کرده‌اند. برای نخستین بار، به بیمه‌های دیجیتالی نیز مجوز داده شد. در حالیکه بازار جهانی در تلاش است تا فشار تکنولوژی بر فضای تجارت را درک کند، مشتریان صنعت بیمه در بهترین شرایط خود به سر می‌برند و به نوعی برنده بازی شده اند.

بازار بیمه در هندوستان قاعدتا به رشد خود ادامه خواهد داد. در حالیکه فناوری بیمه در فضای B2C از نظر دسترسی و نفوذ گسترش خواهد یافت، تمرکز دولت بر طرح عظیم (Mass Scheme)  نیز به گسترش بیمه کمک شایانی خواهد کرد.

بنظر می‌رسد هدف دولت از مراقبت و توجه شدید نسبت به بازار عظیم بیمه در حیطه‌های سلامت، زندگی، اتفاقات شخصی و خصوصی کاملا منطقی است.



این گزارش در ویژه نامه الکترونیکی بورس، بانک و بیمه منتشر شده است.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 254
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران