پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267463 تاریخ : 1395/12/10-12:41:15
,10027,
گزارش سازمان بیمه اروپا در زمینه بازار بیمه وسایل نقلیه موتوری

در دو شماره اخیر نشریه گزارش موردی انتشار یافت

گزارش سازمان بیمه اروپا در زمینه بازار بیمه وسایل نقلیه موتوری

نشریه گزارش موردی دو شماره آخر خود را با توجه به اهمیت گزارش سازمان بیمه اروپا در زمینه بازار بیمه وسایل نقلیه موتوری به این موضوع مهم اختصاص داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، از آنجا که بیمه وسایل نقلیه موتوری، به سبب تعدد وسایل نقلیه در حال تردد در جاده ها و شهرها، در سرتاسر دنیا مورد توجه بیمه گذاران قرار دارند ، تجارب شرکت ها و سازمان های بزرگ معتبر در حوزه این نوع بیمه‌نامه‌ها‌ می تواند برای سایر کشورها منابع اطلاعاتی سودمندی به حساب آید. 

از این رو دوماهنامه گزارش موردی درشماره‌های 33 و 34 خود به بررسی " بازار بیمه وسایل نقلیه موتوری در اروپا " پرداخته است.
این گزارش، به دو بخش کلی تقسیم می شود. در بخش اول این گزارش که در قالب سی و سومین شماره از نشریه گزارش موردی به چاپ رسیده است، اطلاعات مربوط به حق بیمه ها، و هزینه های خسارت و نسبت های ترکیبی کشورهای اروپایی و همچنین عوامل قانونی، عوامل جاده ای و ترافیکی و وضعیت اقتصادی کشورها که با اثرگذاری بر شدت و فراوانی خسارت ها موجب ایجاد تفاوت بین حق بیمه ها در کشورهای اروپایی می‌گردد، ارائه شده است.
همچنین در بخش دوم این گزارش که در سی و چهارمین شماره این نشریه چاپ شده است، به بررسی دقیق تر ساختار و ویژگی های بازار در چند کشور اروپایی و همچنین بررسی موضوعاتی از قبیل ایمنی جاده ای، محیط قانونی و تحولات متصور آینده در این کشورها پرداخته شده است.
گفتنی است طبق اطلاعات آخرین سالنامه آماری بیمه در حق بیمه تولیدی بیمه نامه‌های غیر زندگی کل کشور، بیمه های اتومبیل سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است . به سبب اهمیت این بخش از صنعت، پژوهشکده بیمه بر این حوزه متمرکز تر شده و علاوه بر انجام طرح های تحقیقاتی متعدد، اقدام به ارائه پیشنهاداتی در خصوص اصلاح شرایط این نوع بیمه نامه ها نموده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران