پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314167 تاریخ : 1396/10/29-09:29:39
,17,12,
گزارش بازار منتهی به 28 دی 1396

گزارش

گزارش بازار منتهی به 28 دی 1396

در این گزارش وضعیت بازار در هفته گذشته منتهی به 28 دی 1396 به قلم تحلیلگران صدتحلیل بررسی شده است.

بانک و صنعت؛ ابتدای با اعلام خبر تمدید مجدد تعلیق تحریم های هسته ای بینی اکثر بازار با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت دنبال شدند که در این میان گروه خودرویی داد و ستد های مثبت را تجربه کرد. 

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان از حذف ارز مبادله‌ای بخش اعظمی از صنعت قطعه‌سازی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: طبق اطلاعات کسب شده از بانک مرکزی، ارز مبادله‌ای کل صنعت قطعه‌سازی طی 10 تا 15 روز آینده قطع خواهد شد.

خبرساز ترین سهم این هفته را به جرات می توان نماد انرژی3 نامید که از روز 16 دی ماه تا به امروز 100 درصد رشد کرده است. 

حادثه تلخ کشتی سانچی هم نمادهای بیمه ای بورس را تحت تاثیر قرار داد. مدیرعامل بیمه البرز ضمن ابراز تاسف از حادثه نفتکش ایرانی گفت: خسارت 400 هزار دلاری این نفتکش تاثیری در عملکرد مالی بیمه البرز ندارد. همچنین مدیر عامل بیمه البرز اذعان داشت: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد طی روزهای 16 و 17 بهمن اقدام به واگذاری دو بلوک 17?34 . 18?84 درصدی بیمه البرز و آسیا در بورس (30 درصد نقد و باقی اقساط 4 ساله به ترتیب با قیمت های پایه 163 و 192 تومان) نمایند.

 

سه شنبه عرضه اولیه نماد زشگزا بود بر خلاف سایر عرضه اولیه ها که معمولا 150 هزار نفر شرکت می کردند؛ در این عرضه اولیه چیزی در حدود 105 هزار نفر درخواست خرید دادند که حتی به افرادی که سفارش در کف قیمت (3400 ریال) گذاشتند این سهم تعلق گرفت. البته عرضه اولیه این سهم کوچک با حاشیه هایی همراه بود. پس از تخصیص به افرادی بیشتر از تعداد مجاز که 130 عدد بود تخصیص داده شود و که سازمان بورس خیال همه را راحت کرد: «مشتری گرامی به دلیل اختلال در سیستم معاملات بورس، برای برخی مشتریان عرضه اولیه دوبار تخصیص داده شده است. اصلاحات مربوطه و حذف معاملات تکراری از طرف هسته معاملات در حال انجام است و نهایتا تا فردا صبح اعمال خواهد شد.» 

 

در شروع بازار روز سه شنبه نماد زنگان به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد طی 5 روز معاملاتی متوالی متوقف شد و چهارشنبه به 10 درصد مثبت به گردونه معاملات بازگشت. 

در آخرین روز کاری این هفته هم اطلاعیه معامله بلوکی ایران خودرو که قرار است توسط سرمایه گذاری سمند خریده شود، معاملات این سهم را کمی تحت تاثیر قرار داد.

سرمایه گذاری سمند متعهد شده است که هر سهم خودرو را در 11 بهمن با قیمت پایه هر سهم 4?024 ریال خریداری کند.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 929,95 واحدی قرار گرفت که نسبت به هفته قبل با افزایش 2700 واحدی مواجه شد.

 

مجمع شرکت های بورسی و فرابورسی در هفته اول بهمن ماه 96



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 431
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران