پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314824 تاریخ : 1396/11/13-15:46:42
,17,12,
گزارش بازار منتهی به 12 بهمن 1396

گزارش

گزارش بازار منتهی به 12 بهمن 1396

در این گزارش وضعیت بازار در هفته گذشته منتهی به 12 بهمن 1396 به قلم تحلیلگران صدتحلیل بررسی شده است.

بانک و صنعت؛ بارش برف در ابتدای هفته  باعث شد که سردی هوا به تالار معاملات نیز سرایت کند و شاهد معاملات کم حجم در اکثر گروه ها باشیم.  با مجوز سازمان بورس شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) به منظور تأمین بخشی از سرمایه در گردش و همچنین مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر نسبت به انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق اجاره اقدام می کند. (سنا)

در این هفته در گروه خودرویی معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود اما صف خرید سهم های چون ختوقا، خشرق و خپارس در روز های هفته چشم نوازی می کرد. معاون برنامه ریزی پارس خودرو خبر داد این شرکت از مرز تولید 200 هزار دستگاه خودرو  عبور کرد و علاوه بر عبور از میزان تولید سال گذشته، رکورد جدیدی را به ثبت رساند. 

نماد تازه وارد زشگزا نیزبرای بار دوم به دلیل نوسان بیش از 20 درصد متوقف شد و همانند دفعه قبل مدیران شرکت این رشد را ناشی از عرضه و تقاضای سهم دانستند و اعتقاد داشتند تغییر با دلیل و مهمی در صورت های مالی رخ نداده است.

نماد ثفارس از گروه ساختمانی، پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه تقسیم سود نقدی 180 ریالی بازگشایی شد.

قیمت نفت در این هفته در  بازارهای جهانی در محدوده 70 دلار و با نوسانات محدودی همراه بود. در گوره شیمیایی، نماد شپارس که به دلیل رشد بیش از 20 درصد متوقف شده بود؛ با رشد حدود 7/5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. 

در پایان معاملات، نماد ثاژن جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی و نماد والبر جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

در آخرین روز کاری هفته لغو شدن عرضه بلوکی ایران خودرو، شاهد قرمز پوش شدن گروه خودرویی و حتی تشکیل صف فروش در نمادهایی همچون خگستر و خودرو بودیم.

پیرامون معامله بلوکی ایران خودرو یک مقام مسئول توضیح داد: یک شرکت خارجی قطعه ساز که با صنعت خودروی کره جنوبی مشغول به فعالیت است، در نظر داشت با خرید بلوک مدیریتی ایران خودرو، وارد صنعت خودرو در ایران شود.این شرکت در امارات تاسیس شده که علت عدم تایید صلاحیت آن توسط نهاد ناظر، ناشی از تازه تاسیس بودن شرکت و نبود صورتهای مالی چند ساله و در نتیجه، ایجاد ابهام در چند و چون خریدار بلوک است.

بر همین اساس، سازمان بورس تصمیم به عدم تایید صلاحیت این خریدار خارجی گرفت و در مورد زمان بعدی یا لغو واگذاری این بلوک، ایران خودرو و زیرمجموعه های آن تصمیم گیری خواهند کرد.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 133/98 واحدی قرار گرفت تا به نسبت به هفته قبل با کاهش 1400 واحدی مواجه شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران