پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 521292 تاریخ : 1399/07/23-10:53:59
,10033,4,
گرمایش زمین موجب تشدید فجایع طبیعی می شود

هشدار سازمان ملل؛

گرمایش زمین موجب تشدید فجایع طبیعی می شود

سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی هشدار داده که تداوم گرمایش زمین موجب تشدید بلایای طبیعی مانند سیل و توفان های سهمگین می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از نیواطلس، بر اساس این گزارش طی سال های آینده زمین به محلی ناامن تر برای زندگی مبدل می شود و علت اصلی این مساله گرم تر شدن دمای کره زمین، بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس ها و نیز از بین رفتن تعادل فصلی و تشدید گرما و سرما بر روی کره زمین است که می تواند حیات بشر را به طور جدی به چالش بکشد.

بر اساس بررسی سازمان ملل، موارد وقوع سوانح و بلایای طبیعی در دو دهه اخیر در مقایسه با سال های 1980 تا 1990 دو برابر شده است. شاخص سهمگین بودن بلایای طبیعی در این گزارش کشته شدن 10 نفر یا بیشتر، آسیب دیدن 100 نفر یا بیشتر و درخواست کمک بین المللی از سوی کشور آسیب دیده بوده است.

در دو دهه اخیر 7384 بلای طبیعی در دنیا با شاخص های فوق الذکر ثبت شده که جان 1.23 میلیون نفر را گرفته و بر زندگی 4.2 میلیارد نفر تأثیر منفی گذاشته است. این فجایع در سطح جهان 2.97 تریلیون دلار خسارت به وجود آورده است.

در مقام مقایسه از سال 1980 تا 1990 تنها 4212 بلای طبیعی رخ داده که تنها موجب مرگ 1.19 میلیون نفر شده، بر روی زندگی 3.25 میلیارد نفر تأثیر منفی گذاشته و 1.63 تریلیون دلار خسارت اقتصادی ایجاد کرده است.

در این گزارش هشدار داده شده که اگر برای جلوگیری از گرمایش زمین تمهیدات اساسی اندیشیده نشود، این مشکلات در سال های آینده تشدید خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 390
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران