پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328040 تاریخ : 1397/01/29-14:15:08
,21,
گرانی بنزین کاهش استفاده از خودروی شخصی را در پی نداشته است

گرانی بنزین کاهش استفاده از خودروی شخصی را در پی نداشته است

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: تجربه نشان داده افزایش نرخ بنزین به رشد استفاده از ناوگان عمومی منجر نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شادمهر کاظم زاده با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص افزایش نرخ بنزین و تاثیرگذاری آن بر کاهش تصادفات جاده ای و همچنین استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی، گفت: دولت باید به فکر راهکار دیگری برای کاهش تصادفات و همچنین تمایل بیشتر مردم برای استفاده از ناوگان عمومی باشد زیرا تجربه نشان داده گرانی بنزین این موضوعات را در پی ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کاهش سرعت مجاز تردد در اتوبان ها و بزرگراه ها شاید تاثیراتی در کاهش سوانح رانندگی کشور داشته باشد، افزود: در کشور سابقه گران شدن بنزین و رسیدن نرخ آن به لیتری 1000 تومان را داشتهایم اما این موضوع باعث کاهش ترددها نشد بنابراین این فرضیه به کل رد می شود.

نماینده مردم ایلام، دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید به دنبال مولفه های تاثیر گذار در بهبود وضعیت رانندگی و همچنین استفاده بیشتر مردم از ناوگان عمومی باشد، تصریح کرد: تامین زیرساخت ها و تسهیل شرایط استفاده از ناوگان عمومی دو مولفه مهم است که به تدریج به استفاده بیشتر مردم از این ناوگان و کاهش تردد خودروهای شخصی کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با فرهنگ سازی استفاده از خودروی تک سرنشین در کشور را کاهش دهند، گفت: گرانی بنزین هیچ گاه به عقب نشینی مردم نسبت به استفاده از خودروی شخصی نشده است بنابراین دولت باید با آموزش های لازم این فرهنگ را نهادینه کند.

کاظم زاده با بیان اینکه مسئولان باید به تبعات اظهارات خود واقف باشند، افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور زمزمه گرانی بنزین جو روانی کشور را آشفته تر کرده و به هیچ حوزهای کمک نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حتی ارزان بودن ناوگان عمومی مولفه خوبی برای ایجاد رغبت در مردم در خصوص استفاده از این ناوگان نیست، تصریح کرد: دولت باید به دنبال اتخاذ شیوه ای باشد که مردم استفاده از این ناوگان را به نسبت سهولت تردد و سایر مولفه ها به خودروی شخصی ترجیح دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید تیمی به بررسی دقیق مولفه های تاثیر گذار در کاهش تصادفات جاده ای و همچنین افزایش رغبت مردم در استفاده از ناوگان عمومی بپردازد تا بتوان تصمیم درستی در این حوزه گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران