پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 573257 تاریخ : 1399/12/13-15:21:26
,15,
گرانبها ترین تمبر دنیا به موزه ارتباطات رسید

گرانبها ترین تمبر دنیا به موزه ارتباطات رسید

پنی سیاه اولین تمبر چاپ شده جهان و گرانبها ترین تمبر دنیا که در آئین افتتاح مرکز پردازش هوشمند شرکت ملی پست، به وزیر ارتباطات اهدا شد،در موزه ارتباطات نصب و در معرض دید عموم قرارگرفت.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، هفته گذشته در جریان مراسم افتتاح مرکز پردازش هوشمند شرکت ملی پست،گنجینه ای ارزشمند شامل یک قطعه پنی سیاه، یک قطعه پنی قرمز، یک قطعه پنی آبی همراه با پاکتی که مربوط به سال 1844 میلادی،توسط سام شمس آبادی مدیرانجمن تمبر آریا فیلاتلیک یکی از فعالین در حوزه تمبر و اقلام فیلاتلیک،به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اهدا شده بود، با تقدیم از سوی وزیر به موزه ارتباطات، این هدیه نفیس در این موزه نصب و در معرض دید عموم قرار گرفت.

شایان ذکر اینکه در انگلستان قدیم نرخ هزینه های پستی پیچیده و غیر عادی بود و برای قیمت تعیین شده این کرایه ها از مهر مخصوصی روی مرسولات استفاده می کردند که هنگام دریافت مرسوله از گیرنده مبلغ آن اخذ می شد.

برای ساده سازی امور، سر رولند هیل تمبر چسبی را برای نشان دادن پیش پرداخت پستی پیشنهاد کرد که هزینه پستی هنگام تحویل مرسوله توسط برگ و مسافت پیموده شده برای دریافت کننده مد نظر قرار گرفته و جعل ان دشوار باشد.

فراخوانی داده شد و در نهایت تمبر پنی سیاه که تصویری از ملکه بر روی آن نقش بسته بود چاپ و بعد ها رنگ های مختلفی از آن منتشر شد.

گذشت زمان و تعداد کم این تمبر سبب گردید روز به روز بر ارزش آن افزوده و می توان به صراحت عنوان کرد که این تمبر سبک وزن ترین گنجینه دنیاست.

وجود این تمبر فاخر در موزه ارتباطات را می توان به عنوان نگین اقلام فیلاتلیک و پستی برشمرد که بی تردید زمینه حضور و بازدید علاقمندان بیشتر از موزه ارتباطات را سبب خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 267
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران