پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421145 تاریخ : 1397/08/20-16:03:06
,5,
گازرسانی روستایی، مهاجرت معکوس روستاییان را به همراه دارد

نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی:

گازرسانی روستایی، مهاجرت معکوس روستاییان را به همراه دارد

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی، توسعه گازرسانی را سبب رشد اقتصاد و اشتغال‌زایی دانست و گفت: با گازرسانی روستایی، شاهد مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به سوی شهرهای کوچک و روستاها هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت ملی گاز، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت گازرسانی برای توسعه کشور گفت: باید از ظرفیت به وجود آمده در حوزه گازرسانی برای توسعه کشور استفاده کنیم، زیرا هدف نهایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، فقط تامین گرمایش منازل نبوده است، بلکه گاز یک حوزه زیرساختی است که تاثیر مستقیمی بر توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور می‌گذارد.

وی مهاجرت معکوس را از جمله تاثیرات گازرسانی در روستاهای کشور عنوان کرد و افزود: اتفاقی که پس از تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی روستایی شاهد آن هستیم، حرکت و بازگشت جمعیت از حاشیه شهرها به روستاها یا کوچ به شهرهای کوچک‌تر است.

نماینده مردم فریمان و سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسیدن گاز طبیعی به همه مناطق کشور موضوعی با اهمیت فراوان است، زیرا توسعه انرژی، آثار روانی مطلوبی بر نحوه سکونت مردم می‌گذارد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به این‌که گازرسانی موجب اشتغال‌زایی و افزایش توسعه پایدار می‌شود، تصریح کرد: اقدام‌های بسیار خوبی برای تبدیل انرژی گاز به ثروت‌سازی در برخی از روستاهای کشور انجام شده است. برای مثال روستای تپه سلام مشهد به لطف گازرسانی به مهد تولید شیر و نگهداری محیط دامی در این استان تبدیل شده است.

به گفته وی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تقویت فضای کسب‌وکار روستایی، جلوگیری از پیامدهای مخرب شلوغی و تراکم شهرها از جمله نتایج گازرسانی است.

قاضی‌‎زاده هاشمی با اشاره به رشد گازرسانی روستایی در استان خراسان رضوی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: عملکرد جهادی شرکت گاز خراسان رضوی در سال‌های اخیر موجب شد تا عقب‌ماندگی چند دهه گذشته در یک بستر زمانی کوتاه جبران شود.

وی اظهار کرد: تا چند سال گذشته تنها 30 درصد روستاهای فریمان و سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه استان خراسان رضوی از نعمت گاز بهره‌مند بودند،‌ اما در پنج سال اخیر 200 روستا گازدار و عملیات اجرایی تعداد دیگری از روستاها نیز آغاز شده که نسبت به آمار کل روستاهای واجد شرایط خراسان رضوی، عدد بسیار بزرگی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران