پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516397 تاریخ : 1399/04/31-14:32:10
,13,
کوچ مکانیزه مانع ابتلای عشایر به کرونا

کوچ مکانیزه مانع ابتلای عشایر به کرونا

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال هر خانوار عشایری به دلیل الزام در کوچ مکانیزه دو میلیون تومان هزینه و متضرر شد اما اگر کوچ به صورت مکانیزه انجام نمی شد عشایر هم گرفتار بیماری کرونا می شدند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان امور عشایر کشور در روزهای پایانی فروردین ماه اعلام کرده بود که برای جلوگیری از شیوع بیشتر احتمالی ویروس کرونا در بین جمعیت عشایری نیاز به اقداماتی است که از جمله آن می توان به کارگیری روش هایی برای جلوگیری از عشایر با مراکز جمعیتی اشاره کرد.

وی مکانیزه کردن کوچ و به تاخیر انداختن آن را راهکاری برای این مشکل دانسته بود و برای این امر اعتبار یکصد میلیارد تومانی را عنوان کرده که با استفاده از آن هر خانواده 500 هزار تومان کمک هزینه برای اجاره وسیله نقلیه برای کوچ داشته باشد.

کرمعلی قندالی در نشست با رییس سازمان بسیج عشایری کشور اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید به طور جدی و مستمر پیگیری کنیم استفاده از ظرفیت فراکسیون عشایری مجلس است که در بخش وضع قوانین برای عشایر نقش بسیار تاثیرگذاری دارد.

وی بیان کرد: در قانون بودجه سنواتی و از محل بند ب تبصره 4 حدود سه میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه های آبخیزداری و آب و خاک اختصاص داده می شد که عشایر از این اعتبارات بهره مند نمی شدند.

قندالی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته در روزهای پایانی سال 97 و با اضافه شدن یک کلمه عشایر به قانون با اذن رهبر معظم انقلاب، برای سال 98 بیش از 253 میلیارد تومان و برای امسال نیز 180 میلیارد تومان از این محل برای تامین آب شرب عشایر اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه کشور، قوانین سنواتی، آئین نامه ساماندهی عشایر و طرح هایی که در شورای عالی عشایر و هیات دولت مصوب شده می توانیم همکاری و هم افزایی داشته باشیم و اگر این برنامه ها اجرایی شوند بسیاری از مشکلات عشایر برطرف می شود.

رییس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به فعالیت های سیستماتیک برای افزایش بهره وری در عشایر، گفت: در سال های گذشته تسهیلات خوبی به عشایر اختصاص یافته و امسال نیز از اعتبارات صندوق توسعه ملی در مرحله اول 350 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده که پیش بینی می کنیم تا پایان سال به 500 تا 600 میلیارد تومان برسد.

در ادامه این نشست، رییس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: رویکرد بسیج در گذشته رویکرد فرهنگی بود اما در سال های اخیر با توجه به اهمیت تولید، رویکرد بسیج هم به این سمت آمده است.

« احمد سعیدی» افزود: دو طرح را با افق افزایش 30 و 38 هزار تنی تولیدات دامی عشایر مطرح کرده ایم که لازم است در این حوزه هم افزایی و همکاری داشته باشیم و از ظرفیت های تخصصی سازمان امور عشایر استفاده کنیم.

وی گفت: طرح افزایش بهره وری دام در مناطق عشایری را پیگیری می کنیم و هم اکنون این طرح آماده است که لازم است نشست تخصصی مشترکی برای هم افزایی و انتقال تجربیات داشته باشیم تا نقاط ضعف آن را برطرف و نقاط قوت را نیز تقویت کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران