پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266208 تاریخ : 1395/11/18-13:23:55
,10030,
کوله بَری جنگ نان است

کوله بَری جنگ نان است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، کوله بَری را جنگ نان دانست و گفت: کوله بَران بیمه ندارند و وضعیت بیمه آنان پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ریزش بهمن در اطراف روستای«بیوران علیا» (سرچشمه قره‌دان)، در 10 کیلومتری شهر سردشت(استان آذربایجان غربی) در ساعت 20:40 دقیقه شامگاه شنبه هفته گذشته موجب جان باختن چهار تن از کوله بران و وارد آمدن جراحات و آسیب هایی به شماری دیگر از آنان شد.

خبرنگار حقوقی ایرنا به منظور پیگیری حقوقی وضعیت کوله بران که همیشه در سایه تهدید جانی قرار دارند، گفت وگویی با سیدمهدی فرشادان انجام داده است.
فرشادان در این باره گفت: کوله بران برای اینکه بتوانند کمترین معیشت خود را تامین کنند از روی ناچاری مجبور می شوند بارهای سنگین را در مسیر طولانی بر دوش خود بکشند.
وی ادامه داد: این وضعیت کوله برانی است که از حیث اقتصادی واقعا ضعیف هستند.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با تاکید بر اینکه حق کوله بران ادا نمی شود، تصریح کرد: کسی دیگر از مزایای حمل بار بهره مند می شود اما این وسط کوله بری که بار سنگین بر دوش می کشد، دچار آسیب های زیاد شده و گاهی مورد اصابت تیر ماموران نیروی انتظامی و گاهی گروه های معاند قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: گاهی این افراد در برف، یخ و کولاک مجبور به حمل بار هستند و در دام بهمن گرفتار می شوند؛ از این رو پیگیری وضعیت کوله بران به عزم جدی نیاز دارد.
فرشادان درباره اینکه آیا نمایندگان مردم در سطح استان کردستان فکری به حال این افراد کرده اند یا نه؟ گفت: ما نمایندگان به دنبال این هستیم تا ابتدا از مراجع قانونی در استان شرایطی را برای رسیدن به وضع معیشتی کوله بران فراهم کنیم.
وی ادامه داد: اگر نتوانستیم در سطح استان کار را پیش ببریم، مورد را در مجلس طرح کرده و وضعیت بیمه این قشر ضعیف را پیگیری خواهیم کرد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال رفع محدودیت تردد، حمل بار کمتر با همان میزان دریافتی ویژه حمل بار سنگین و نیز سر و سامان دادن به وضعیت کوله بران هستیم.
دادستان کل کشور هم امروز(دوشنبه) در حاشیه همایش ناجا در جمع خبرنگاران خواستار رسیدگی به وضعیت کوله برانی شد که برای دریافت حداقل دستمزد مجبور به حمل بار سنگین در مسافت های طولانی می شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران