پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452527 تاریخ : 1398/01/19-12:29:36
,17,
کنترل افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی با ممنوعیت صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

کنترل افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی با ممنوعیت صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف تنظیم بازار و کاهش قیمت پیاز و سیب‌زمینی، ممنوعیت صادرات برای این محصولات اعمال شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس تابش در سفر به اردبیل و در نشست با مدیران صنعت، معدن و بازرگانی اردبیل، اظهار کرد: با کنترل‌های انجام شده در مورد حمل و نقل پیاز و سیب‌زمینی و جلوگیری از صادرات این محصولات، قیمت این دو محصول سیر نزولی به خود گرفته و امیدواریم در روزهای آینده قیمت‌ها به روال عادی خود بازگردد.

وی به تولید مناسب پیاز و سیب‌زمینی در کشور اشاره کرد و گفت: هیچ مشکلی از بابت تأمین نیازمندی هموطنان در داخل وجود ندارد و برخی ارسال این محصولات به مناطق سیل‌زده نیز روی افزایش قیمت تأثیرگذار بوده که با به تعادل رساندن قیمت‌ها امیدواریم دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بابت تأمین این محصولات برطرف شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد قیمت مرغ زنده و کشتار روز تصریح کرد: ما با هرگونه افزایش قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور مخالفت کردیم و همچنان قیمت مرغ زنده هفت هزار و 200 تومان و قیمت مرغ کشتار روز نیز 11 هزار و 500 تومان تعیین و اعلام شده و هرگونه افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود.

تابش به تأمین نهاده‌های دامی از سوی جهاد کشاورزی برای دامداران و همچنین مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: بدون افزایش قیمت، تأمین نهاده‌های مورد نیاز در هر دو بخش انجام شده و ما به اندازه کافی نیاز مرغداران و دامداران را برآورد و نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام کردیم.

وی به ممنوعیت ورود مرغ زنده بدون فاکتور به مرغداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با این امر نیز برخورد جدی انجام شده و امیدواریم در روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان قیمت مرغ در بازار به وضعیت مناسب و مطلوبی برسد و هیچ‌گونه کمبودی را در این زمینه شاهد نباشیم.

تابش در مورد قیمت دام زنده و همچنین کشتار آن در داخل کشور یادآور شد: ‌به اندازه مورد نیاز دام زنده وارد کشور شده و به تدریج با کشتارهایی که انجام می‌شود، امیدواریم در ماه‌های آینده قیمت‌ها تعدیل شده و مردم بتوانند به راحتی نیاز خود را تأمین کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایجاد شده از سوی رسانه‌های استکباری اشاره کرد و گفت: مردم بدون توجه به شایعات به راحتی می‌توانند نیازهای خود را تأمین کنند و ما هیچ‌ مشکلی از بابت تأمین و توزیع مایحتاج مردم در سطح کشور نداریم و امیدواریم در ایام منتهی به ماه مبارک رمضان بدون هیچ‌گونه مشکلی بتوانیم نیاز مردم را در زمینه‌های مختلف تأمین کرده و به دست آنها برسانیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران