پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 576015 تاریخ : 1400/01/14-13:36:06
,6,
کناره گیری مدیر عامل وایمو،  خودران گوگل

کناره گیری مدیر عامل وایمو، خودران گوگل

مدیر عامل وایمو، واحد خودران آلفابت (کمپانی مادر گوگل)، از شغل خود کناره گیری کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سایپا، جان کرافسیک John Krafcik از مدیر عاملی وایمو کنارگیری کرد و حالا دو تن از مدیران ارشد اجرایی، جای وی را پر خواهند کرد. او که پنج سال هدایت وایمو را برعهده داشت، به عنوان مشاور به هدایت این کمپانی کمک خواهد کرد. وایمو هم در بیانیه ای با انتشار این خبر گفته است: «این انتخابی است که جان خودش بعد از یک کارراهه موفق و طولانی در صنعت خودرو به آن رسیده است.»

«دیمیتری دالگاف» Dmitri Dolgov، یکی از بینانگذاران پروژه خودران گوگل و «تاکدرا ماوکانا» Tekedra Mawakana، مدیر عملیاتی ارشد وایمو، به طور مشترک نقش مدیر عاملی این کمپانی را برعهده خواهند گرفت. این دو نیز در بیانیه ای گفته اند: «ما در کنار او [مدیر عامل سابق که اکنون نقش مشاور را ایفا خواهد کرد] در ساخت، استقرار و تجاری سازی خودران های وایمو همراهی خواهیم کرد.»

کرافسیک هم در لینکدین خود این پست را منتشر کرده است [نقل به مضمون]: «بعد از 5 سال و نیم هدایت نشاط آور [وایمو] تصمیم گرفته ام نقش مدیر عاملی را کنار بگذارم و ماجراجویی های جدیدی را تجربه کنم. برای شروع دوباره، ابتدا یک دوره استراحت و تجدید قوا با خانواده و دوستان خواهم داشت و سعی می کنم به مکاشفه در بخش های جدیدی از این دنیا بپردازم.»

کرافسیک پیش از وایمو به عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره عملیات هیوندایی در آمریکا مشغول بود و در وبسایت تروکار TrueCar هم سابقه ی کار داشته است. [مهمترین ویژگی این وبسایت مقایسه قیمت خودروها است.]

در سال 2009 شرکت گوگل از کمپانی آلفابت وایمو را تأسیس کرد که در حال حاضر به شکل فراگیر و گسترده به عنوان راهبر و پیشگام در فناوری های خودران شناخته می شود. با این حال، وایمو تا به وجود آمدن کسب و کار کامل در مقیاس وسیع فاصله زیادی دارد. البته تسلا به عنوان رقیب اصلی وایمو، موفق به فروش خودروهایی شده است که سامانه های آن تا حدودی خودکار به حساب می آیند اما تسلا هم تا خودران کامل فاصله خیلی زیادی دارد.

شاید این توضیح مختصر لازم باشد که خودران ها را به 6 سطح تقسیم بندی می کنند که از صفر شروع می شود. سطح 0: هیچ کاری خودکار انجام نمی شود؛ سطح1: خودران به کمک راننده نیاز دارد؛ سطح2: بدون نیاز به راننده حرکت می کند اما به توجه راننده نیاز دارد؛ سطح3: خودران عمل می کند اما مسئولیت همچنان با راننده است؛ سطح4: سطح بالایی از خودران که به دخالت راننده نیاز ندارد اما همچنان مسئولیت با راننده است؛ سطح5: خودران کامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران