پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510151 تاریخ : 1399/01/14-13:12:40
,5,
کمترین و بیشترین بارش‌ها متعلق به کدام مناطق کشور است؟

کمترین و بیشترین بارش‌ها متعلق به کدام مناطق کشور است؟

استان‌های گیلان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه98) تا سیزدهم فروردین‌ماه دارای بیشترین بارش بوده و یزد با دریافت 68.1 میلیمتر کم بارش‌ترین استان کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران بیانگر آن است که استان گیلان در سال آبی جاری (مهرماه98) تا سیزدهم فروردین 783 میلیمتر بارندگی دریافت کرده و مقام نخست پربارش ترین مناطق کشور را به خود اختصاص داده است. در عین حال میزان بارش‌های این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 849.6 میلیمتر بارندگی داشته رشد منفی را نشان می‌دهد.

میزان بارش‌های استان لرستان در سال آبی جاری و تا سیزدهم فروردین ماه درحالی به رقم 622.02 میلیمتر رسیدکه پارسال و در همین بازه زمانی 1082.35 میلیمتر بارندگی را تجربه کرده بود که بیانگر کاهش بارندگی‌ها در این استان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد که مقام سوم پربارش ترین مناطق کشور را به خود اختصاص داده تا سیزدهم فروردین ماه در حالی 571.7 میلیمتر بارندگی دریافت کرده که میزان بارش‌های آن پارسال در همین بازه زمانی 1011.9 میلیمتر بوده و در این استان هم کاهش بارش‌ها دیده می‌شود.

وضعیت بارش‌ها در کل کشور هم نشان دهنده روندی کاهشی است به گونه ای که میزان آن تاسیزدهم فروردین ماه امسال به 241.2 میلیمتر رسیده درحالی که پارسال (مهرماه 97 تا آخر شهریور98) و در همین بازه زمانی 279.4 میلیمتر بارندگی رخ داده بود.

وضعیت کاهشی بارش ها در کشور در حالی است که به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو روز گذشته ظرفیت محدود تصفیه‌خانه‌ها و استفاده توامان از آب شرب برای بخش بهداشت در کشور را خاطرنشان کرد و افزود: در شبکه مشترک شرب و بهداشت در برخی مناطق تا بیش از 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف داریم، اما به طور متوسط در سطح کشور افزایش 12درصدی را نشان می‌دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 376
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران