پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279143 تاریخ : 1396/02/08-13:30:17
,17,10028,10030,
کمترین تنش در چهار سال گذشته میان کارگر و کارفرما وجود داشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

کمترین تنش در چهار سال گذشته میان کارگر و کارفرما وجود داشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: با تلاش هایی که انجام شده، شاهد کمترین تنش ها در چهارسال گذشته میان کارگر و کارفرما بودیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , علی ربیعی افزود: نیاز ایران امروز نیاز به برانگیختن درونی است و آنچه رهبری چند سالی است در مورد اقتصاد مقاومتی می گوید، بدین معنی است که کشور برای اینکه بتواند پرقدرت و با عظمت شود باید در یک فرصت محدود خود را نیرومند سازد و جامعه به یک جامعه تولید و اشتغال محور تبدیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در جامعه تولید محور، پول، پول نمی آورد و سفته بازی جایی ندارد، بلکه تولید و کارگر در آن شرافت دارند. 
این مقام مسئول اظهار کرد: امسال باید همه ارکان جامعه و سیاست و فرهنگ، تولید محور شوند و کرامت انسانی در آن ها اتفاق بیفتد. 
ربیعی ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد گفتمان اشتغال در کشور گفت: در چهار سالی که این گفتمان ایجاد شده است، بچه کارگر بودن حرمت پیدا کرده است و من خود افتخار می کنم که کارگر زاده بوده و خود نیز کارگر بوده ام و سختی های زندگی کارگری را به خوبی می دانم. 
وی همچنین به کاهش حوادث ناشی از کار و ایجاد 2 میلیون شغل جدید در چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: البته این مطلوب نیست و تلاش ها ادامه دارد، زیرا به دلیل ضعف بازار کار، اگر پیش تر باید سالیانه 700 هزار شغل ایجاد می شد، امروز باید یک میلیون و 200 هزار شغل جدید ایجاد شود. 
ربیعی در مورد کارهای صورت گرفته برای اقتصاد مقاومتی گفت: زیر فرماندهی کمیته اشتغال ایجاد شده است و طرح قابل قبولی را دنبال می کنیم که در آن، سرمایه گذاری، رشد و اشتغال ایجاد می کند. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین یک برنامه دهگانه به طور آزمایشی در چند استان کشور اجرا شده در آن برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مشوق های خوبی پیشنهاد شده است. 
ربیعی ادامه داد: همچنین در سایه رهنمودهای رهبری، طوری برنامه ریزی کرده ایم که مزد بر تورم پیشی گیرد، کارگران بیمه داشته باشند، حاشیه نشین ها فاقد دفترچه سلامت، تحت پوشش قرار گیرند و قدرت خرید افزایش یابد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران