پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489433 تاریخ : 1398/05/23-09:33:17
,11,
کلنگ‌زنی 150 هزار خانه در عید غدیر

با حضور رییس‌جمهور انجام می‌شود

کلنگ‌زنی 150 هزار خانه در عید غدیر

تا کنون 57 هزار و هشت واحد مسکونی توسط دولت در قالب طرح اقدام ملی کلنگ‌زنی شده و همزمان با عید سعید غدیر خم قرار است عملیات اجرای 150 هزار واحد دیگر با حضور رییس‌جمهوری آغاز شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صدور فرمان شروع اجرای 150 هزار واحد مسکونی توسط حسن روحانی در شرایطی انجام می‌شود که مسکن مهر به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. طبق آخرین آمار از مجموع دو میلیون و 203 هزار و 76 واحد مسکن مهر، یک میلیون و 834 هزار و 432 واحد تحویل شده و 368 هزار و 644 واحد باقیمانده است. کل واحدهای آماده تحویل فاقد خدمات زیربنایی 165 هزار و 626 واحد، کل واحدهای دارای مشکلات حقوقی شامل 91 هزار و 561 واحد، کل واحدهای فاقد متقاضی 55 هزار و 99 واحد و کل واحدهای باقیمانده در تعهد دولت شامل 56 هزار و 438 واحد است. روحانی دستور داده که مسکن مهر تا پایان سال جاری به اتمام برسد. 

همزمان با نزدیک شدن به جشن اتمام مسکن مهر، طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه 400 هزار واحد کلید خورده است. در فاز اول 57 هزار و هشت واحد آغاز شده و همچنین همزمان با عید غدیر خم 150 هزار واحد در سراسر کشور آماده کلنگ‌زنی توسط ریاست‌جمهوری است. از این تعداد، 65 هزار واحد مسکونی، 80 هزار واحد آماده‌سازی زمین برای احداث واحدهای مسکونی و 5 هزار واحد آماده‌سازی زمین برای احداث خدمات روبنایی است. مسوولیت اجرای این پروژه‌ها به تفکیک بر عهده شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن است.

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 تولید کند. از این تعداد 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار در بافت‌های ناکارآمد و 100 هزار واحد در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر احداث می‌شود. 

از سوی دیگر سه طرح «تام کاد»، «تام فاز» و «تام اج» توسط وزارت راه و شهرسازی ارایه شده است. مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره این طرح‌ها گفته است: طرح «تام کاد» طرح (طرح تامین مسکن کارکنان دولت) به رویت رییس جمهوری رسیده و اکنون سازمان برنامه و بودجه در حال تهیه شیوه‌نامه اجرای آن جهت تصویب در هیات‌دولت است. 

حسینی در تعریف طرح «تام فاز» (تامین مسکن به روش فروش اقساطی) و مراحل آن اعلام کرد: تامین مسکن به روش فروش اقساطی زمین نیز در دست برنامه‌ریزی است و به زودی ساز و کار آن تهیه و اعلام می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در تعریف طرح «تام اج» و مراحل آن، توضیح داد: این طرح که طرح تامین مسکن به روش اجاره است، طرحی است که وزارتخانه برای تمامی دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه با برنامه‌ریزی مشخصی پیگیری می‌کند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران