پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507378 تاریخ : 1398/11/12-17:48:39
,15,
کشف جاوااسکریپت‌ مخرب در بیش از 2000 سایت وردپرس

کشف جاوااسکریپت‌ مخرب در بیش از 2000 سایت وردپرس

بیش از 2000 وب‌سایت وردپرس آلوده به جاوااسکریپت مخربی هستند که بازدیدکنندگان سایت را به وب‌سایت‌های تقلبی هدایت می‌کند و شرایطی فراهم می‌سازد که بعداً بدافزار بیشتری دانلود شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ماهر، دسترسی به وب‌سایت‌های وردپرس از طریق سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های پلاگین‌های مختلفی همچون Simple Fields و CP Contact Form با PayPal حاصل می‌شود. اوج این فعالیت‌های مخرب در هفته‌ی سوم ماه ژانویه سال 2020 روی داده است. پس از ورود به سایت وردپرس، ابتدا جاوااسکریپت، بازدیدکننده را به چهار وب‌سایت مخرب gotosecond2[.]com، adsformarket[.]com، admarketlocation[.]com و admarketlocation[.]com هدایت می‌کند. سپس لینک statistic[.]admarketlocation[.]com/clockwork?&se_referrer= یا track[.]admarketresearch[.]xyz/?track&se_referrer= در سایت WordPress بارگذاری می‌شود تا خرابکاری نهایی جاوااسکریپت مخرب را ارایه دهد. این اقدام آخر بسیار مشکل‌ساز است، زیرا به مهاجم اجازه می‌دهد تغییرات بیشتری در سایت ایجاد کند یا بدافزار بیشتری همچون درب‌پشتی‌های PHP و ابزار هک را جهت کمک به حفظ پایداری‌شان وارد نماید.
همچنین مشاهده شده است که مهاجمان از ویژگی‌های /wp-admin/ برای ساخت دایرکتورهای جعلی پلاگین که شامل بدافزار بیشتری است سوءاستفاده می‌کنند. رایج‌ترین دایرکتورهای جعلی پلاگین که توسط محققان کشف شده‌اند عبارتند از /wp-content/plugins/supersociall//supersociall.php و wp-content/plugins/blockspluginn/blockspluginn.php.
به صاحبان وب‌سایت‌ها توصیه می‌شود تغییر پوشه‌های اصلی را غیرفعال سازند؛ این امر مانع از درج فایل‌های مخرب توسط هکرها می‌شود، یا بخشی از سخت‌افزاری‌کردن امنیت وردپرس و بهترین روش امنیتی را به کار گیرند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران