پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225374 تاریخ : 1395/06/26-15:34:59
,10029,10032,
کشف 45 ماده سمی در گرد و غبارهای خانگی

کشف 45 ماده سمی در گرد و غبارهای خانگی

گرد و غبارهای خانگی که روی میز می‌نشیند و توجه ویژه‌ای به آن نداریم، 45 نوع ماده سمی مختلف را در خود جا داده است که هر کدام از آنها می‌توانند بیماری‌های مختلفی را در افراد ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛ محققان در دانشگاه جرج واشنگتن برای آنکه بتوانند بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهند، از گرد و غبار خانه‌های 14 ایالت مختلف نمونه‌برداری کردند و در پایان مشخص شد 45 نوع ماده شیمیایی سمی در گرد و غبارها موجود است.

این گرد و غبار معمولا از طریق لوازم خانگی، فرش، مبلمان، پرده،‌ لوازم الکترونیکی و اسباب‌بازی‌ها ایجاد می‌شوند.

در این بررسی مشخص شد گرد و غبارهایی که در فضاهای داخلی ایجاد می‌شوند، می‌توانند انواع مواد شیمیایی خطرناک که در لوازم خانگی به کار گرفته‌ شده‌اند را شامل شوند.

پیش از این 26 مطالعه مجزا در این زمینه انجام شده بود و این نخستین باری است که دانشمندان توانستند مواد شیمیایی خطرناک را در گرد و خاک داخل منازل شناسایی کنند.

انجمن شیمی آمریکا با انجام آزمایش‌های بیشتر روی نتایج بررسی جدید اعلام کرد بسیاری از آلاینده‌های موجود در گرد و غبار خانگی می‌توانند احتمال بروز بیماری‌های جدی را در افراد به وجود آورند.

به گفته محققان، میزان باقی ماندن گرد و غبار روی وسایل منزل و نحوه تعامل انسان با وسایل مذکور می‌تواند احتمال بروز این بیماری‌ها را افزایش دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران