پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421414 تاریخ : 1397/08/23-18:16:38
,17,11,
کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی های غیر ایمن و غیر مجاز امکان تردد در آب ها و بنادر ایران را نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: اجرای فرایندهای PSC/FSC به صورت مستمر و قوی باعث می شود کشتی های غیر ایمن و غیر مجاز امکان تردد در آب ها و بنادر ایران را نداشته باشند و همین امر به ارتقای ایمنی بنادر کمک شایانی می کند.

وی گفت: در راستای قوانین و استانداردهای بین المللی 42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: در پاسخ با این سوال که چطور می توان امنیت دریانوردی در سواحل را تامین کرد این موضع مطرح می شود که در صورتی که ملزومات کنوانسون های IMO در بنادر برقرار باشد می توان ایمنی یکی بندر را تامین کرد.

وی اذعان داشت: ناظران PSC/FSC می توانند از طریق بازرسی استانداردهای موجود در بنادر ایمنی کشتی ها و بنادر را تایید کنند. در حال حاضر در ایران 90 افسر ناظر PSC/FSC آموزش دیده و متخصص در 32 منطقه بندری مشخص شده در حال فعالیت هستند. برخی از این ناظران با توجه به تخصص بالا و تجربیات شان، دوره ای آموزشی در کشورهای دیگر نیز برگزار می کنند.

پسنده گفت: افسران ناظر PSC/FSC به کمک تجهیزات آنلاین، اطلاعات گردآوری شده را به سیستم جامع دریایی منتقل می کنند. اطلاعات انتقال داده شده به سیستم جامع دریایی قابل بررسی و ممیزی هستند و قابلیت پیگیری اطلاعات به صورت لحظه ای نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1990 موضوع PSC/FSC به صورت جدی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت. تا به حال 3 مورد ممیزی در این زمینه در ایران انجام شده است. یکی از این بازرسی ها توسط EMSA انجام شد که گزارش نهایی آن حاکی از نتایج بسیار مطلوبی در مبحث STCW  بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران