پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399278 تاریخ : 1397/07/25-12:38:53
,17,13,21,
کشاورز در همه دولت ها مورد ظلم واقع شده/رانت خواری همواره به اقتصاد تولید ضربه زده است

حسنی جوریابی معتقد است:

کشاورز در همه دولت ها مورد ظلم واقع شده/رانت خواری همواره به اقتصاد تولید ضربه زده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، می گوید: معتقدم در همه دولت ها به کشاورز ظلم شده و بخشی از این اتفاق مربوط به کسانی است که با بهره گیری از رانت و استفاده از منابع، سودهای کلان و میلیاردی کسب کردند و به اقتصاد تولید در کشور ضربه زدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمدصادق حسنی جوریابی نسبت به واردات برنج توسط عده ای خاص انتقاد کرد و گفت: سال گذشته برنج را به قیمت 3 هزار تومان وارد کردند و آن را با قیمت 9 هزار تومان در بازار به فروش رساندند و از این طریق 6 هزار میلیارد تومان سود کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: این در حالی است که حداقل هزینه تولید برنج برای کشاورز کیلویی 15 هزار تومان است؛ اما دولت این قیمت را به کشاورز پرداخت نمی کند و حداکثر 12 هزار تومان بابت این برنج به کشاورز پرداخت می کند که همین امر باعث می شود کشاورز همواره متضرر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، در ادامه واردات چای به کشور را هم کاری نادرست خواند و گفت: در شرایطی که در لاهیجان بهترین چای تولید می شود، چه نیازی هست که دولت با صرف ارز 4200 تومانی اقدام به وراد کردن چای خارجی کند؟ این کار دولت هم توجیهی ندارد و تنها دلیلش را می توان در منفعت طلبی عده ای خاص جستجو کرد.

حسنی جوریابی سپس به افزایش قیمت ها و در نتیجه افزایش قیمت محصولات کشاورزی پرداخت و گفت: دولت در زمینه مهار نرخ ارز موفق عمل نکرد و در واقع بین افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت اقلام، تعادلی وجود نداشت. ضمن اینکه بسیاری از این افزایش قیمت ها هم ربطی به بالا رفتن دلار نداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اقتصاد کشور را بیمار دانست و افزود: نمونه بیمار بودن اقتصاد این است که وقتی می خواهی کالایی بخری، فروشنده به بهانه گران خریدن آن محصول، جنس را با قیمت بالا به فروش می رساند؛ در عین حال وقتی که قیمت ها کاهش پیدا می کند هم به بهانه اینکه جنس مورد نظر را در زمان گرانی خریداری کرده، باز هم گرانفروشی می کند و همین است که قیمت ها در بازار کاهش پیدا نمی کند.

وی با تاکید بر نقش تعزیرات حکومتی در جلوگیری از این افزایش قیمت، تصریح کرد: وظیفه تعزیرات این است که جلوی افزایش بی حساب و کتاب قییمت ها را بگیرد؛ اما عملا دیدیم که تعزیرات کار خاصی انجام نداد و من معتقدم در کل دولت در زمینه نرخ ارز ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معتقدم قیمت واقعی دلار بالای 6000 تومان نیست، خاطرنشان کرد: اگر دولت بازار ارز را رها می کرد، قطعا قیمت ارز پایین تر می آمد. ضمن اینکه به نظر من بحث افزایش نرخ ارز، اقتصادی نیست؛ بلکه سیاسی و اجتماعی است و چون بیشتر ناشی از یک حباب روانی است نمی توان بیش از این نظر خاصی روی آن داد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران