پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303308 تاریخ : 1396/06/08-15:22:24
,17,12,
کسب و کارهای نوین؛ رمز پیشرفت و رونق اقتصادی اینده

گزارش

کسب و کارهای نوین؛ رمز پیشرفت و رونق اقتصادی اینده

کسب و کارهای نوپا با توجه به شناسایی نیاز جامعه وارد دنیایی مجازی شده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، این روزها کسب وکار ، شیوه های گوناگون و با نام های متفاوتی پیدا کردند که با نام استارت اپ می شناسیم ، محصولات جدیدی که نیاز به تفکر و نیروی جوان تری دارد؛ زیرا روش های قدیمی و سنتی دیگر پاسخگوی نیاز مخاطبان نیست.

استارت آپ ها از زمان پیدایش تاکنون، توانسته اند خدمات بسیاری را در حوزه های گوناگونی در حوزه های بهداشتی ،درمانی ؛حمل و نقل ارائه کنند و با توجه به حوزه های گسترده خدمات و نوآوری های روزافزون استارت آپ ها، می توان نقش قابل توجهی را در ارائه بهتر خدمات در سطح جامعه برای آنها متصور بود.
آنها می توانند در حوزه های گوناگون به اداره بهتر جامعه کمک کنند و بسیاری از نظام های سنتی را بهبود بخشند.
یکی از مهم ترین کارکردهایی برخی از این استارت اپ ها کمک به ساماندهی نظام توزیع کالاست به طوریکه با عرضه کالاها و خدمات در 
فضایی امن و شفاف، می توانند کمک شایانی به بهبود نظام توزیع کالا کنند و امکان دریافت سریع محصول نیز وجود دارد.
استارت اپ ها حتی صنعت گردشگری را نیز نشانه گرفتند و کاربران می توانند علایق خود ر ا به راحتی از این استازت اپ ها دریافت کنند که می توان به ذخیره بلیت ، هتل و ارزیابی خدمات اشاره کرد . حتی بسیاری از این استارن اپ ها با ارایه تورهایی هزینه سفر را کاهش می دهند . 
در حوزه حمل و نقل شهری و بین شهری نیز این کسب و کار نوپا نیز به میان امده و خدمات حمل و نقل خوب ،سریع و اسانی را به مسافران ارایه می دهد ، در این کسب و کار نو پا نیز می توان ساعت رسیدن سواری و هزینه ها را قبل ازدریافت خدمات دید و با ارزشیابی خدمات می توان رقابت را در این نوع کسب و کار افزایش داد.
این امر علاوه بر بهبود خدمات رسانی باعث کاهش هزینه سفر نیز می شود 
مشکل این روزهای شهرهای بزرگ کشور ترافیک است که الان استارت اپ های نوین تا حدودی برای کارمندان و افرادی که بسته یا کالایی را می خواهند ارسال کنند خدمات رسانی را راحت کرده است .
استارت اپ ها به حوزه سلامت هم سرک کشیدند ، از مشاوره پزشکی برخط تا معرفی پزشکان و نشانی مطب و نوبت دهی را برای جلوگیری از وقت هزینه در اختیار مخاطبان قرار می دهند.
این استارت اپ ها از خدمات معاملات ملکی تا خرید و فروش خودرو و وسایل موردنیاز را نیز پوشش داده اند.
البته فعالیت در این عرصه به بسترهایی هم نیاز دارد و چالش هایی هم وجود دارد.
علیرضا جعفر کارشناس حوزه استارت اپ درباره مشکلات این کسب و کار نوپا گفت: تامین سرمایه مالی و ورود سرمایه گذاران به این بخش از مشکلات کسب وکارهای نوپاست .
وی ترس از شکست و روحیه ریسک پذیری را از جمله مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این نوع کسب و کار دانست و گفت:هنوز برخی از افراد و سرمایه گذاران، کار افرینی را به عنوان مسیر شغلی نمی پذیرند .
وی تاکید کرد: ایران بالاترین امار مهندسان بی مهارت را دارد زیرا دانشگاهها مهارت کار کردن را به دانشجویان یاد نمی دهند و از نرم افزارها ی روز دنیا استفاده نمی کنند.
وی تاکید کرد: شفاف نبودن ؛عدم دسترسی به اطلاعات جامع از بازار تقاضا و عرضه،مشکلات دسترسی به بازارهای خارجی ،کمبود نقدینگی در جامعه از مشکلات کار افرینان است.
حسین نژاد از کارافرینان حوزه کسب و کار نوپا هم در زمینه مخابرات بین المللی یکی از مشکلات را نبود قانون در ایران دانست و گفت:کار افرینی نه تنها باعث افزایش اشتغال می شود بلکه باعث ورود ارز به داخل کشور نیز می شود و ما توانستیم با ایجاد کسب و کار نوین با سایر کشورها همکاری و ارز را وارد کشور کنیم .
مددی نیز که یکی از کارافرینان کسب و کار نوپا در حوزه لوازم صوتی است ، می گوید: باید قبول کنیم در کنار دنیای واقعی ، دنیای مجازی نیز رشد می کند به طوری که تا چند سال اینده بسیاری از شغل ها به دنیای مجازی خواهند امد .
وی تاکید کرد:استارت اپ ها از مرزهای کشورمان عبور کردند و به سایر کشورها نیز خدمات ارایه می دهند این یعنی ورورد ارز به داخل کشور.
صدر مدیر عامل یک واحد کسب وکار نوپا در زمینه پزشکی نیز با بیان اینکه دولت باید جایگاهی برای کسب و کارهای نوین ببیند ، گفت: یکی از مشکلات این شرکتها قوانین دست و پاگیر ثبت و بیمه است .
وی ادامه داد: این شرکتها در بازه زمانی طولانی به سود می رسند اما سازمان امور مالیاتی هنوز شرکت ها به سود نرسیده از انان مالیات دریافت می کند.
با توجه به نظر کارشناسان ؛ آینده اقتصاد جهانی تا حدود زیادی بستگی به رشد استارت آپ ها دارد و اقتصادهایی بیشترین رونق را خواهند داشت که دارای استارت آپ های پر رونق و رشد یافته باشند.

 


ناهید خداوردی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران