پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510200 تاریخ : 1399/01/16-10:07:39
,17,4,
کرونا تاکنون 2 میلیون نفر را در ترکیه بیکار کرده است

بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت آنکارا:

کرونا تاکنون 2 میلیون نفر را در ترکیه بیکار کرده است

بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت ترکیه اعلام کرد که به دلیل تدابیر اتخاذ شده به منظور مهار شیوع ویروس کرونا، بیش از 2 میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، دولت «رجب طیب اردوغان» به خرده فروشان، رستوران‌ها و سایر کسب و کارها دستور داده است تا فعالیت خود را متوقف کنند اما هنوز دستور قرنطینه کامل کشور صادر نشده است.

«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه دیروز بار دیگر درخواست حزب خود را به منظور اعمال محدودیت‌های گسترده تردد تکرار کرد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس تی‌وی با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون نفر در جریان اپیدمی کرونا در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند، گفت: دولت باید برای نگهداشتن مردم در خانه‌هایشان کمپینی راه‌اندازی کند. کمپین فعلی تنها به یک اتفاق منجر شده است: «بیکاری.»

کووید-19 تا اینجای کار بیش از 350 نفر را در ترکیه به کام مرگ کشانده و شمار مبتلایان تأیید شده در این کشور نیز بالغ بر 18 هزار تن گزارش شده و 60 درصد این تعداد در استانبول هستند.

یک مقام ترکیه‌ای آگاه به امور به رویترز گفت که آنکارا در حال ارزیابی اتخاذ تدابیر بیشتر است که شامل گسترش قرنطینه فعلی و صدور جواز تردد تنها برای رفت و آمدهای ضروری، شده و علاوه بر این برای افراد 60 سال به بالا و زیر 18 سال اعمال خواهد شد.

وی که به شرط حفظ هویت با رویترز گفت‌وگو کرد، گفت: برای آنکه اقتصاد آسیب نبیند، چرخ فعالیت اقتصادی باید به حرکت ادامه دهد اما در حال حاضر اعمال برخی محدودیت‌ها الزامی است.

فشارها برای اعمال محدودیت‌های بیشتر همچنین از جانب «مرال آکشنر» رهبر حزب نیک ترکیه به دولت این کشور وارد شده است؛ کسی که در یک گفت‌وگوی آنلاین گفت که دولت به دلیل آثار اقتصادی ناشی از قرنطینه از صدور فرمان «در خانه بمانید» سر باز می‌زند.

قلیچدار اوغلو اعلام کرده است که حدود 400 هزار کسب و کار تعطیل شده و از زمان اجرایی شدن محدودیت‌ها فعلی مرتبط با ویروس کرونا، بسیاری از کارگرانی که به طور روزمزد حقوق دریافت می‌کردند، از کار بیکار شده‌اند.

وی افزود: تعداد افرادی که در این بخش کار می‌کردند و حالا بیکار شده‌اند، از دو میلیون نفر تجاوز کرده است. آنها برای مدتی کوتاه از صندوق بیکاری مبلغی را به عنوان حقوق بیکاری دریافت می‌کنند اما بعد از آن هیچ تضمینی برای آنان وجود ندارد.

نخستین آمار رسمی که تأثیر پاندمی را بر نیروی کار ترکیه مشخص می‌کند، در ماه مه و پس از اعلام آمار و ارقام بیکاری در ماه مارس، منتشر خواهد شد.

آنکارا در راستای مقابله با آثار اقتصادی کرونا، از بسته حمایتی 15 میلیارد دلاری رونمایی کرده و به منظور جمع آوری کمک برای افراد نیازمند، کمپینی را راه اندازی کرده که به گفته دولت تاکنون 847 میلیون لیر از این طریق جمع شده است.

قلیچدار اوغلو با اشاره به اینکه دولت ترکیه باید به جای راه انداختن کمپین‌های کمک، «قربانی بدهد»، گفت: از دولت می‌خواهیم برای کارگران روزمزد اقدامات احتیاطی اتخاذ کند. تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران