پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351161 تاریخ : 1397/04/02-18:23:29
,12,5,
کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت دنیا

کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت دنیا

میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه تهران، در چهار ماه اول سال گذشته میلادی به 2 برابر افزایش یافت و به 248 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش بانک و صنعت ، طبق آماری های رسمی، کره جنوبی از شرکای اصلی ایران در مبادلات تجاری به شمار می رود. این کشور از واردکنندگان نفت ایران است از این رو جزو صادرکنندگان اصلی کالا به ایران می باشد.

از کالاهای صادراتی کره جنوبی به ایران می توان به تجهیزات اتومبیل سازی و صنایع الکترونیکی را نام برد.

بازار ایران به دلیل نیاز بالا به وسایل برقی از خریداران این محصول از کره جنوبی است.

دوازدهم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که پارک گئون هی رئیس جمهور سابق کره جنوبی به همراه هیأتی 236 نفره متشکل از مقامات، رؤسای شرکت های کره ای و صاحبان صنایع وارد تهران شدند. رسانه ها اهداف این سفر سه روزه تاریخی را تقویت همکاری های مشترک میان ایران و کره جنوبی در حوزه های انرژی، بانک و بیمه، پروژه‌ های زیربنایی، بهداشت و درمان، علم و فناوری عنوان نمودند. نتیجه این سفر، امضای 13 تفاهم نامه همکاری جدید بین شرکت های ایرانی و کره ای در حوزه های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل، شیلات، بهداشت، کشاورزی، آموزش عالی، قضایی، بانکی، آب، علمی و ... بود.

کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت دنیا و چهارمین قدرت اقتصادی آسیا است و میزان ذخایر راهبردی آن تا 146 میلیون بشکه برآورد شده است. میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه تهران، در چهار ماه اول سال گذشته میلادی به 2 برابر افزایش یافت و به 248 هزار بشکه در روز رسید. 

پس ازخروج یک جانه آمریکا از برجام کره جنوبی قرارداد 2 میلیارد دلاری با ایران را فسخ کرد. دایلیم شرکت بزرگ کراه ای که سال ها با ایران همکاری داشته است یک قرارداد دو میلیارد دلاری در زمینه همکاری های نفتی و پالایشگاهی با ایران را لغو کرده است. این شرکت در ارتباط با لغو این قرارداد نگرانی از تحریم های آمریکا را علت لغو این سرمایه گذاری و قرارداد اعلام کرده است. 

از این رو پس از اعلام آمریکا مبنی بر خروج از برجام کارشناسان این پیش بینی را می کنند که کره جنوبی که از متحدان آمریکا در شرق آسیا می باشد تحت فشار برای کاهش حجم مبادلات تجاری با ایران قرار می گیرد و احتمال اینکه مبادلات تجاری خود را با ایران کاهش دهد بسیار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران