پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508722 تاریخ : 1398/12/11-12:10:32
,13,
کاهش قیمت میوه های مبارزه با کرونا در هفته جاری

رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار:

کاهش قیمت میوه های مبارزه با کرونا در هفته جاری

رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار، از کاهش قیمت پنج قلم محصول شامل لیموترش، سیرخشک، لیموشیرین، موز و زنجبیل که به عنوان میوه های مبارزه با کرونا از آنها یاد می شود در هفته جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اسدالله کارگر افزود: در پی شیوع ویروس کووید – 19 و افزایش مصرف تفاضای اقلام یادشده، به یکباره قیمت این محصولات در روزهای گذشته سه تا چهار برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه زنجبیل و موز دو محصول وارداتی است اظهارداشت: زنحبیل برای تهیه ادویجات از طریق بخش خصوصی به طور عمده از کشور هند تامین و وارد می شود.

رییس اتحادیه مزبور علت رشد چند برابری قیمت این محصولات را افزایش تقاضا بیان کرد و گفت: اکنون با برگزاری کمیته هایی در کشور تلاش می شود با افزایش عرضه این محصولات قیمت ها  را در روزهای آینده کاهش دهیم که نرخ زنجبیل به کیلویی حدود 50 هزارتومان برسد.

کارگر، قیمت پیش از این هر کیلوگرم زنجبیل را بین 20 تا 35 هزارتومان بیان کرد و افزود: روزهای گذشته نرخ هر کیلوگرم زنجبیل تازه در میدان مرکزی میوه و تره بار 100 هزارتومان، موز 16 هزار تومان، لیموترش بین 30 تا 32 هزارتومان، سیرخشک بین 28 تا 40 هزارتومان، لیموشیرین به بیش از 9 هزارتومان است.

وی تصریح کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم لیموترش به 20 هزارتومان رسید که بین 10 تا 12 هزارتومان کاهش قیمت یافته است.

اخبار دریافتی حاکی از آن است که قیمت هر کیلوگرم زنجبیل در بازار 130 تا 150 هزار تومان، موز بین 15 تا 18 هزارتومان، لیموترش بین 30 تا 35 هزار تومان و لیموشیرین بین 12 هزارو 500 تا 14 هزارتومان، سیرخشک بین 40 تا 50 هزار تومان است.

ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود 50 کشور جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 261
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران