پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433140 تاریخ : 1397/09/18-17:59:28
,7,
کاهش قیمت سکه و طلا دوباره شروع شد

بعد از چند روز نوسان بازار:

کاهش قیمت سکه و طلا دوباره شروع شد

با وجود افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای گذشته، بازار امروز آن‌ها آرام است و به گفته رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، قیمت طلا و سکه دوباره روند کاهشی خود را از سرگرفت و هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون 785 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  چند روز گذشته بازار طلا و سکه دوباره روند افزایشی به خود گرفته بود و نوسان داشت، اما امروز این روند دوباره مانند هفته‌ های اخیر برعکس شد و شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در بازار بودیم.

ابراهیم محمدولی اظهار کرد: قیمت سکه تمام بهار طرح جدید و طرح قدیم به ترتیب سه میلیون و 785 هزار تومان و سه میلیون و 650 هزار تومان است.

وی افزود: نیم‌ سکه، یک میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک گرمی، 650 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت هر گرم طلای 18 عیار 344 هزار تومان و هر مثقال طلای آب شده 17 عیار به ترتیب و یک میلیون و 490 هزار تومان است. هم‌چنین هر انس طلای جهانی نیز 1248 دلار قیمت دارد.

محمدولی درباره دلیل این کاهش قیمت در بازار داخلی، با وجود افزایش قیمت‌های جهانی، گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز این است که دلار در بازار به اندازه نیاز تامین شده و افزایش قیمت نداشته است و موضوع دیگر به مسائل جهانی پیرامونش برمی‌گردد و احتمالا خرید چین و روسیه از بازار طلا و سکه کم یا قطع شده است.

وی تاکید کرد که مسلما انتظار کاهش قیمت در بازار هم‌چنان وجود دارد و همین مساله سبب می‌شود تا تقاضا برای خرید سکه و طلا نیز در حالت انتظار باقی بماند و کاهش پیدا کند و با این وضعیت، هم‌چنان انتظار می‌رود روند ارزانی سکه تا واقعی شدن بازار و قیمت ادامه داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 479
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران