پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511456 تاریخ : 1399/02/03-17:03:35
,13,
کاهش عوارض صادرات مرغ به 1500 تومان

کاهش عوارض صادرات مرغ به 1500 تومان

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، عوارض صادرات گوشت مرغ به 1500 تومان کاهش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این موضوع مربوط به اصلاح مصوبه 17 فروردین 1399 است که عوارض صادراتی مرغ را از 5000 به 1500 تومان تا خرداد ماه کاهش داده است.

همچنین سقف جوجه ریزی مرغ با توجه به تعدیل تقاضای مرغ ناشی از ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی 115 میلیون قطعه تعیین شده است و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف هستند با رصد بازار در صورت افزایش مجدد مقادیر جوجه ریزی مراتب را به کارگروه گزارش کنند.

البته سه روز پیش هم دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای عوارض صادرات گوشت مرغ را تا اول خرداد برای شرکت پشتیبانی امور دام به منظور نو و کهنه کردن ذخایر مرغ حذف کرد.

مرغداران اخیرا به مشکلاتی درخصوص تامین نهاده‌های دامی هم اشاره کرده بودند که در این زمینه با توجه به تصمیمات کارگروه تنظیم بازار که در جلسه که اخیرا در محل بانک مرکزی با حضور رئیس بانک مرکزی و معاونین بانک مرکزی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای تامین به موقع ارز نهاده ها و کالاهای اساسی و ضروری برگزار شد، مقرر شد بر اساس فهرست اعلامی قائم مقام وزیر صمت با اولویت درت و دانه روغنی و ... تامین ارز شوند و کل نهادهای ذرت ترخیص شده با نظارت شرکت پشتیبانی امور دام و طبق جوجه ریزی و نیاز واقعی تولیدکنندگان با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی عرضه شود.

همچنین شرکت پشتیبانی امور دام اجازه دارد مشروط به گرفتن تعهد (مصرف و عدم فروش نهاده در بازار) از مرغداران وجه مرغ مازاد جمع آوری شده را با نهاده تهاتر کند.

هفته گذشته ویدیویی از امحای جوجه‌های یکروزه در فضای مجازی منتشر شد که دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه علت آن را  کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یکروزه بخاطر کاهش مصرف این محصول در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش جوجه ریزی بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار برای عید نورورز و ماه رمضان عنوان کرد.

همچنبن به گفته او کمبود شدید ذرت و سویا به عنوان دو نهاده اصلی خوراک به دلیل عدم تخصیص یا عدم انتقال ارز است که اثرات ناشی از کاهش قیمت را تشدید کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران