پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507382 تاریخ : 1398/11/12-17:59:23
,5,4,
کاهش عرضه نفت اوپک به بهبود قیمت نفت کمک می‌کند

کاهش عرضه نفت اوپک به بهبود قیمت نفت کمک می‌کند

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز حکایت از این دارد که کاهش عرضه نفت اعضای اوپک می‌تواند به بهبود قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نظرسنجی رویترز از 50 اقتصاددان و تحلیلگر که روز جمعه (11 بهمن‌ماه) منتشر شد نشان می‌دهد قیمت نفت همچنان در سطوح کنونی در سال جاری باقی خواهند ماند، زیرا خطرهای ژئوپلیتیک مداوم و کاهش عرضه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سبب می‌شود افزایش عرضه دیگر تولیدکنندگان در بازار جبران شود.

بخش عمده این نظرسنجی که پیش از شیوع ویروس کرونا تهیه شده است پیش‌بینی می‌کند که قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال در سال 2020 میلادی به‌طور میانگین حدود 63 دلار و 48 سنت باشد.

این پیش‌بینی در مقابل قیمت‌های واقعی نفت در سال جاری میلادی حدود 63 دلار و 76 سنت است، این خبرگزاری در برآورد ماه گذشته رقم 63 دلار و هفت سنت برای سال 2020 را پیش‌بینی کرده بود.

در این نظرسنجی بر اساس چشم‌انداز سال 2020 میلادی رقم 58 دلار و 22 سنت برای نفت شاخص دبیلوتی‌آی (نفت خام آمریکا) نیز پیش‌بینی شده است، این پیش‌بینی در ماه دسامبر 57 دلار و 70 سنت برای هر بشکه بود.

قیمت‌های جهانی نفت خام در اوایل ماه ژانویه در پی ترورو فرمانده ارشد ایرانی با افزایش همراه شد، اما این روند کوتاه‌مدت بود.

کائیلین برچ، تحلیلگر واحد اطلاعات اقتصاددانان گفت: افزایش تنش‌ها در خاورمیانه سبب بالا رفتن قیمت‌ها در بازار می‌شود، زیرا این خطر وجود دارد که ایالات متحده آمریکا و ایران به‌طور تصادفی وارد درگیری مستقیم نظامی شوند.

قیمت‌ها اکنون در پایین‌ترین حد خود از ماه اکتبر هستند، زیرا این نگرانی وجود دارد که چین تقاضای خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 442
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران