پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354107 تاریخ : 1397/05/21-11:08:58
,12,5,
کاهش صادرات نفت ایران کمتر از حد انتظار بود

گزارش:

کاهش صادرات نفت ایران کمتر از حد انتظار بود

ایران می خواهد مشتریان آسیایی خود را حفظ کند. یک مقام رسمی ایران روز جمعه اعلام کرد که شرکت ملی نفت ایران قصد دارد، قیمت رسمی برای فروش سپتامبر را برای مشتریان آسیایی کاهش دهد.

بانک و صنعت، ایالات متحده پیش بینی کرده است که فروش نفت ایران 50 درصد افت کند. اما کاهش صادرات، کمتر از حد انتظار بود. دولت ترامپ پیش بینی کرده زمانی که تحریم های انرژی در اوایل نوامبر مجددا اعمال شود، واردات نفت از ایران به کشورهای مختلف یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. بلومبرگ گزارشی در این باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، ارزیابی ها، کاهش حدود 700 هزار تا یک میلیون بشکه ای در روز را نشان می دهد. تا الان هم کاهش در صادرات نفت ایران رخ داده است، اما کمتر از پیش بینی ها بوده است.

طبق داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، ایران سال گذشته، به طور متوسط حدود 2.1 میلیون بشکه نفت صادر کرده است. هرگونه کاهش در صادرات نفت می تواند به اقتصاد آسیب برساند.

صحبت ها درباره تحریم های امریکا در ماه می بعد از صحبت های ترامپ و خروج امریکا از برجام به میان آمد. امریکا تحریم های زیاد و متنوعی علیه ایران وضع کرده است.

در ماه جولای، مقامات امریکایی اعلام کردند که می خواهند کشورها را برای متوقف کردن خرید نفت از ایران متقاعد کنند. هدف آنها این است که درآمد ایران از فروش نفت خام کاهش پیدا کند.

در زمان اوباما، بیشتر تحریم های ایران محدودیت های مربوط به معامله شش کشور با ایران بود که حدود 1.2 میلیون بشکه نفت ایران را از بازارهای جهانی خارج کرد.

اما مساله این بود که دولت اوباما این کاهش فروش نفت ایران را طی چند سال به دست آورد، آن هم با حمایت از متحدان اروپایی اش که در حال حاضر مخالف تصمیم ترامپ برای ترک برجام و وضع دوباره تحریم ها هستند.

طبق گزارش ها، انتظار این است که از 4 نوامبر، یک فرایند طولانی مدت شروع شود، چرا که ایالات متحده به دنبال فشار بیشتر بر ایران است.

ایران می خواهد مشتریان آسیایی خود را حفظ کند. یک مقام رسمی ایران روز جمعه اعلام کرد که شرکت ملی نفت ایران قصد دارد، قیمت رسمی برای فروش سپتامبر را برای مشتریان آسیایی کاهش دهد.

طبق اطلاعات به دست آمده بلومبرگ، نفت سبک ایران در 14 سال گذشته همیشه ارزان تر از این محصول مشابه در عربستان سعودی به فروش رفته است.

در حالی ایالات متحده، متحدانش از جمله ژاپن و کره جنوبی را برای کاهش واردات نفت از ایران متقاعد کرده است، اما کشورهایی دیگر مانند چین و هند با امریکا همگام نشده اند. آنها 50 درصد از صادرات نفت ایران را تشکیل می دهند. ماه گذشته، مقامات چینی اعلام کردند که آنها واردات نفت از ایران کاهش نخواهند داد.

همچنین به نظر می رسد، پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا بخواهد مستقیما با مقامات هندی برای کاهش خرید نفت از ایران دیدار کند. مقامات امریکایی گفته اند هدفشان رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

چالشی دیگر این است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقریبا 20 درصد از صادرات نفت ایران را تشکیل می دهند و به نظر نمی رسد خیلی مایل به پذیرش درخواست های دولت باشند. اروپایی ها قول داده اند بر سر توافق هسته ای باقی بمانند.

اما سوال این است که آیا شرکت های نفتی اروپا هم به خواسته های دولت هایشان احترام می گذارند و همراستا با آنها قدم برمی دارند یا خیر. چراکه اگر آنها به خواست دولت هایشان عمل کنند، با تحریم های امریکا مواجه خواهند شد. به طور مثال توتال، در ماه ژوئیه اعلام کرد که دیگر نمی تواند برای ایران کار کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران