پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264842 تاریخ : 1395/10/29-21:10:09
,17,
کاهش شکایت از شرکت های بیمه در 2 سال گذشته

بررسی عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران نشان می دهد

کاهش شکایت از شرکت های بیمه در 2 سال گذشته

بررسی عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی از کاهش شمار شکایت از شرکت های بیمه و همچنین بهبود متوسط زمان رسیدگی به مسائل مطرح شده از 78 روز در سال 1393 به 6 روز در 9 ماهه امسال نشان دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، بررسی جدول منتشر شده بیمه مرکزی نشان می دهد در سال 1392 شمار شکایت های مکتوب 1560 مورد بود. در این سال 27 هزار و 890 نفر به طور حضوری برای شکایت از بیمه ها به بیمه مرکزی مراجعه کردند. در این سال متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها 73 روز بود.

در سال 1393 شمار شکایت های مکتوب با رشد چهار درصدی به 6337 مورد و میزان مراجعه حضوری با افزایشی اندک به 28 هزار و 500 نفر رسید.
در این سال متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها نیز با رشدی اندک، 78 روز شد.
پارسال در این شاخص ها کاهش چشمگیری رخ داد؛ به گونه ای که شمار شکایت های مکتوب 3045 مورد شد و با وجود رشد شمار شاکیان حضوری تا 30 هزار و 646 نفر، متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها به 14 روز کاهش یافت.
در 9 ماهه امسال 2327 شکایت مکتوب و 22 هزار و 984 شکایت حضوری ثبت شد و متوسط زمان برای رسیدگی به شکایت ها با بهبود دو برابری، به 6 روز رسید. 
به گزارش شامگاه چهارشنبه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران به نشانی www.centinsur.ir راه اندازی شده است.
این سامانه از آغاز خردادماه سال 1393 عملیاتی شد و گزارش شکایت از شرکت‌های بیمه به تفکیک شرکت و رشته بیمه‌ای هر ماه روی تارنمای بیمه‌مرکزی قرار می گیرد و بیمه‌گذاران می‌توانند از عملکرد شرکت بیمه آگاه شوند و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام کنند.
برای درج شکایت در این سامانه، وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمه‌نامه، نشانی و شماره تلفن همراه الزامی است.
شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه «ارجاع شکایت به بیمه‌مرکزی» کد رهگیری دریافت می کند و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی به تلفن همراه وی فرستاده می شود.
وی می تواند با مراجعه به همین سامانه با درج کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری و از نتیجه آن آگاه شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران