پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327263 تاریخ : 1397/01/12-18:16:01
,16,10028,10033,
کاهش آلودگی هوای پایتخت امکان پذیر می شود

گفتگو

کاهش آلودگی هوای پایتخت امکان پذیر می شود

با توجه به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی می باشد، برای تحقق بخشیدن به این هدف بزرگ باید از نخبگان و تولیدکنندگان ایرانی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت گفتگویی با علی اصغر برهمند؛ رییس انجمن نخبگان استان خراسان رضوی در مورد دستاوردهای علمی که در طی 25 سال فعالیت به دست آورده اند انجام شده که مشروح آن را مطالعه می نمایید:

-آقای برهمند لطفا درمورد اختراعات اخیر خود توضیح دهید؟

یکی از طرح هایی که اخیرا به بنیاد ملی نخبگان ارائه داده ایم، طرح پیش بینی زلزله است که توسط این اختراع ما می توانیم زلزله را 10 روز قبل از وقوع آن پیش بینی کنیم. طرح دیگری که ارائه داده ایم و به دنبال اسپانسر برای آن هستیم  محصول کود  BFD  است که در آن از تکنولوژی نانو استفاده شده و از دانشگاه فردوسی مشهد تأییدیه گرفته است. این محصول پایان نامه ی PHD  ما بوده و دو مقاله ی ISI  و هفت مقاله ی دانشگاهی داخلی دارد و تأییدیه ی آب و خاک را از استان خراسان رضوی گرفته است. این کود به شکل پودر است وتا 24% محصول را افزایش می دهد. اگر برای درخت های تهران از این کود استفاده شود، می توانیم آلودگی هوای پایتخت را کاهش دهیم؛ زیرا عناصر نانو ذراتی که ما به کار بردیم، گازهای آلاینده را تجزیه می کند و باعث تقویت سبزینه ی درون گیاه می شود و سبزینه ی بیشتر، یعنی فتوسنتز بیشتر و این یعنی آلودگی کمتر و این از ویژگی های مفیدکود BFD است و با شهرداری مذاکراتی کرده ایم و انشاءالله در آینده ی نزدیک به نتیجه خواهیم رسید.


-در طی سال های فعالیتتان چه دستاورد هایی داشته اید؟

حدود 25 سال کارهای پژوهشی و فناوری کرده ام و در حال حاضر رییس انجمن مخترعین خراسان رضوی هستم و از کشورهای سوییس، مجارستان، روسیه، کره ی جنوبی، مالزی و چین مدال طلا در زمینه اختراع برتر گرفته ام و در سال 2006 لقب بزرگترین نابغه ی مجارستان را به دست آوردم.


-چه درخواست و پیشنهاداتی برای مسوولین دارید؟

ما به حمایت نیاز داریم، علی الخصوص حمایت معنوی و از مسئولین خواهشمندیم از استعدادها حمایت کنند. به نظر من بزرگترین معضل حال حاضر زیست محیط ما، تثبیت شن های روان است. ریزگردها و تعطیلی های پی در پی مدارس بخصوص در خوزستان و ایلام به کشور آسیب می زند. اگر دولت به ما کمک کند، می توانیم کشور را از تعطیلی بی نیاز کنیم و ایده ی تثبیت شن های روان را عملی کنیم. ایده ی ما، مارچ غیر نفتی است،که در آن گیاه رشد می کند و مارچ هیچ ضرری به بذر و خاک نمی رساند. همچنین مارچ باعث تقویت خاک می شود و آب را نیز ذخیره می کند .

آبی که ذخیره می شود می تواند در طول سال مورد استفاده ی گیاه قرار گیرد و گیاهانی که در منطقه هستند ( گیاهان بومی ) می توانند رشد کنند و باعث می شود شن های روان از زمین بلند نشوند و با بارش باران آب به زیر خاک منتقل می شود و روی مارچ و خاک سفت می ماند و این مارچ قابلیت تحمل 80 تا 90 کیلو وزن را دارد بدون اینکه ترک بردارد یا بشکند.


-در آخر اگر خواستار بازگو کردن مساله ای هستید بفرمایید؟

در خراسان رضوی نزدیک به 1200 مخترع داریم ولی به جز مخترعین اندکی که از قبل سرمایه داشته اند یا مورد حمایت خانواده بوده اند ، بقیه نتوانستند اختراع خود را تجاری کنند. ما متأسفانه حتی سرمایه گذارریسک پذیر هم نداریم. انشاءالله روزی سرمایه گذاران خصوصی و دولتی به طرح های ما کمک کنند . مخترعین ما آنقدر درآمد ندارند که از سرمایه ی خودشان برای اجرای طرح هایشان استفاده کنند. و در پایان از جوانان می خواهم هرگز ناامید نشوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران