پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377067 تاریخ : 1397/06/31-16:41:34
,6,21,
کاهش استفاده از خودروی شخصی را به یک خواست اجتماعی تبدیل کنیم

یادداشت ایزدی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون خودرو؛

کاهش استفاده از خودروی شخصی را به یک خواست اجتماعی تبدیل کنیم

محمدسعید ایزدی: شاید تصور عزیمت به محل کار و یا مراکز خرید در کلان شهری همچون تهران با تمام معضلات اش بسیار دور از ذهن باشد، ولی در صورت اعتقاد و پذیرش این سیاست امکان تحقق آن وجود دارد. امروز پیاده به محل کار رفتم و بر خلاف تصورم از فاصله و معضلات پیش رو، در یک بازه زمانی چهل و پنج دقیقه به وزارت خانه رسیدم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ امروز شنبه سی و یکم شهریور ماه یک هزار و سیصد و نود و هفت، روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است. شاید تصور عزیمت به محل کار و یا مراکز خرید در کلان شهری همچون تهران با تمام معضلات اش بسیار دور از ذهن باشد، ولی در صورت اعتقاد و پذیرش این سیاست امکان تحقق آن وجود دارد. امروز پیاده به محل کار رفتم و بر خلاف تصورم از فاصله و معضلات پیش رو، در یک بازه زمانی چهل و پنج دقیقه به وزارت خانه رسیدم.

در مسیر شاهد مشکلات و موانع زیادی برای تردد پیاده و بویژه ایمنی شهروندان بودم ولی این به معنای عدم امکان تردد با پای پیاده نبود، برعکس، این اقدام باعث اطمینان از امکان تحقق سیاست کاهش استفاده از خودرو شخصی و تلاش برای رفع موانع اجرای این سیاست شد.

باید این سیاست را به یک خواست اجتماعی مبدل کنیم تا همه ما پاسخگوی این خواست اجتماعی شویم، دانشگاهیان، حرفه مندان، مدیران شهری و دولتی و همه کسانی که با ابزارهای در اختیار خود می توانند به تحقق این سیاست کمک کنند باید بر این مهم همت کنند، ای کاش بجای انتقاد صرف و بی توجهی به مسئولیت های شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی خود به یاری همراهان خود بیاییم و با یکدلی و صداقت، شهرهایمان را به مسیر اعتلاء برگردانیم، مردم ما مستحق زندگی در شهرهایی ایمن، امن و با هویت هستند.

*معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران