پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520345 تاریخ : 1399/07/07-16:00:28
,15,
کاهش 44 درصدی سفرهای تابستانی

اثر کرونا بر مسافرت های بین شهری نشان داد:

کاهش 44 درصدی سفرهای تابستانی

گزارش یک «نقشه و مسیریاب بومی»، نشان می دهد، مسافرت های تابستان امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 44 درصدی رو به رو شد.

به گزارش بانک و صنعت، تحلیل رفتار کاربران نقشه و مسیریاب بومی نشان، حاکی از این است که سفرهای نوروز 99 از نوروز 98 حدود 70 درصد کمتر بوده اند، تحلیل جدید این مسیریاب حکایت از آن دارد که در کل تابستان 99 در مقایسه با تابستان 98، سفرها 44 درصد کمتر شده اند.

همین موضوع به معنای آن است که در ابتدای شیوع کرونا و نوروز، سفرها به شدت کاهش داشته اند، اما به مرور و در تابستان، سفرهای بین شهری افزایش قابل ملاحظه ای داشته اند.

شهریور، پر سفرترین ماه تابستان

الگوی حجم سفرهای تابستانی در سال 98 و 99 تفاوت چشم گیری ندارد و با رفتن به سمت پایان تابستان، سفرهای بین شهری افزایش پیدا کرده است. در واقع، شهریور 99 شاهد بیشترین سفرهای بین شهری از ابتدای شیوع کرونا در ایران بوده است.

این در حالی است که امسال به دلیل شرایط خاص، مدارس از 15 شهریور ماه کار خود را آغاز کردند. با این حال می توان دید که همچنان شهریور، ماه مورد علاقه شهروندان جهت مسافرت بوده است.

محورهای مهم کشور و کاهش سفرهای تابستانی

در تابستان امسال تمامی محورهای اصلی که این مسیریاب آن ها را بررسی کرده است، شاهد کاهش سفر بوده اند اما میزان کاهش در همه محورها یکسان نیست؛ بعضی از مقصدها، میزبان مسافران بیشتر و بعضی میزبان مسافران کمتری بوده اند.

مشهدی ها کمتر سفر فته اند

هشت محور بررسی شده که از کلیدی ترین شریان های ارتباطی کشورمان هستند، در مقایسه با تابستان 98 بین 20 تا 63 درصد کاهش سفر را تجربه کرده اند. بیشترین کاهش میزان سفر در این محورهای کلیدی، مربوط به محورهای مشهد-بابلسر و مشهد-تهران است. این موضوع نشان می دهد که هم مشهدی ها کمتر سفر رفته اند و هم میزان سفر به این شهر، کمتر شده است.

همچنین محور مشهد-بابلسر، با 63 درصد کاهش، بیشترین میزان کاهش سفر را به خود اختصاص داده است و پس از آن محور مشهد-تهران نیز 53 درصد کاهش سفر داشته است.

کمترین میزان کاهش سفر در مقایسه با تابستان سال گذشته، در محورهای مختلف مربوط به محور کرج-رشت با 20 درصد کاهش و کرج-تبریز با 23 درصد کاهش بوده است و پس از آن محور تهران-قم نیز با 26 درصد کاهش، محورهایی بوده اند که کمترین میزان کاهش سفر را تجربه کرده اند؛ به این معنا که بیشترین سفرهای کاربران این اپلیکیشن در این محورها انجام شده است.

سفر به شمال کاهش محسوسی نداشته است

با کمی دقت در این نمودار می توان شاهد این موضوع بود که میزان کاهش سفرها در محورهای شمالی کشور، کاملا با سایر محورهای مهم کشور متفاوت است و به نظر می رسد سفرهای تفریحی به شمال کشور، کاهش محسوسی نداشته اند.

کاهش 53 درصدی سفر در محور تهران-مشهد اما نشان دهنده این موضوع است که سفرهای زیارتی تا حدود زیادی کاهش داشته که البته با توجه به محدودیت های اعمال شده برای حرم مطهر رضوی این موضوع طبیعی به نظر می رسد.

محور تهران-قم نیز به عنوان کریدور اصلی سفر از تهران به جنوب کشور، یکی از پرترددترین محورهاست و کاهش محسوسی نسبت به سایر محورهای مهم کشور در آن مشاهده نمی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران