پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619642 تاریخ : 1401/06/28-12:36:28
,17,
کالابرگ به مهرماه می رسد؟

کالابرگ به مهرماه می رسد؟

طبق گزارش ها قرار بود شهریور ماه آخرین ماهی باشد که دولت یارانه نقدی پرداخت می کند. طبق مصوبات مجلس دولت موظف به ارائه کالابرگ است.

به گزارش بانک و صنعت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موانع اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: دولت تا امروز گزارشی از زیرساخت های پایگاه رفاه جامع ایرانیان به ما ارائه نداده است.

محمدرضا پورابراهیمی متذکر شد: مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان ناقص است و برخط نیست.
پورابراهیمی تصریح کرد: در همان مقطع، گزارش هایی به ما ارائه شد که نشان داد بیش از 40درصد از دستگاه هایی که باید به پایگاه رفاه جامع ایرانیان اطلاعات دهند، این کار را انجام ندادند و هیچ خط ارتباطی با پایگاه رفاه ایرانیان ندارند.
وی ادامه داد: برای مثال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه ها باید اطلاعات خود را به این پایگاه ارائه دهند، اما این کار را انجام ندادند.
محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه فرمول محاسباتی دهک بندی خانوارها برای دریافت یارانه کاملا اشتباه است، ادامه داد: فرمول محاسبه دهک بندی ها باید بازنگری شود. شاخص های ارزیابی برای بررسی دهک ها باید بر اساس داده های واقعی باشد و نباید صرفا مبنای درآمدی، ملاک عمل قرار گیرد.
پورابراهیمی افزود: برای مثال، فردی به بنده مراجعه کرده است و می گوید خودم معلم و همسرم نیز شاغل است و یارانه ما حذف شده است. وی توضیح داد که درست است من و همسرم هر دو شاغل هستیم، اما دو فرزند معلول داریم و درآمد ما با هزینه هایمان هم خوانی ندارد.
وی ادامه داد: همچنین فردی مراجعه کرده و می گوید که من نماینده کشاورزان در پرداخت قبوض آب و برق چاه هستم و به همین دلیل، کل مبالغ کشاورزان دیگر هم در حساب من متمرکز شده است تا قبوض را پرداخت کنم و یارانه من را حذف کردند. باید محاسبه شود که آیا این حجم از نقدینگی برای خود کشاورز است یا خیر و سپس درباره اعطا یا عدم اعطای یارانه وی تصمیم گرفته شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 416
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران