پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 178180 تاریخ : 1394/12/21-02:49:58
,14,16,17,24,
کاشت 5000 اصله درخت در مجموعه تفریحی توچال

تا پایان سال صورت می گیرد:

کاشت 5000 اصله درخت در مجموعه تفریحی توچال

به مناسبت فرا رسیدن هفته درختکاری، بیش از 5000 اصله درخت در جاده سلامت مجموعه توچال از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان کاشته می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت :مدیرعامل مجموعه فرهنگی-تفریحی توچال با اشاره به اینکه طرح توسعه فضای سبز را با درختکاری و با استفاده از گونه های کارشناسی شده برای کاشت در مرحله اجراست، گفت:  این پروژه از 20 اسفندماه با کاشت 2000 اصله درخت در جاده سلامت که مورد استقبال عموم مردم است شروع شده و تا پایان سال جاری 5000 اصله درخت در طول مسیر کاشته خواهد شد.

سید محمد رضا پرهیزکار افزود: در حوزه توسعه فضای سبز سعی کردیم با استفاده از مطالعه و مشاوره افراد متخصص مجموعه، گونه هایی را که با محیط کوهستان و محدودیت منابع آبی سازگاری داشته باشند را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس گونه هایی که کاشته می شود باید از ویژگیهایی مانند سایه، گل و میوه برخوردار باشند که در همین راستا درخت انار، عناب، زیتون، گردو، سرو نقره ای، کاج و اقاقیا کاشته می شود.

پرهیزگار با اشاره به اینکه تغییر ساختاری در جاده سلامت بین سه تا پنج سال انجام خواهد گرفت، گفت: هدف این است که جاذبه های مسیر جاده سلامت را افزایش داده که حتی مردم از خودروهای برقی و پاکی که در مسیر برای جابجایی وجود دارد استفاده نکنند که در همین زمینه جدا از بحث درختکاری، احداث آب نماها، مبلمان شهری در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: در مردادماه امسال 30 هزار اصله درخت کاشته شد که با مدیریت و استفاده بهینه از منابع آبی هیچگونه مشکلی در آبرسانی و توسعه فضای سبز نداشتیم.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی- تفریحی توچال گفت: همچنین محل اختصاصی در جاده سلامت برای کاشت نهال خبرنگاران به اسم خود و رسانه شان در نظر گرفته شده که امیدواریم آبیاری هم توسط خود دوستان هفتگی صورت پذیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 435
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران