پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516362 تاریخ : 1399/04/31-11:21:01
,16,
کاشت 120 میلیون درخت جنگلی با کمک پهپادها

کاشت 120 میلیون درخت جنگلی با کمک پهپادها

کاشت درخت در جنگل های تخریب شده یکی از دغدغه های فعالان محیط زیست در سراسر جهان است و پهپادها می توانند به این امر کمک کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از زد دی نت، در دهه های گذشته پوشش جنگلی دهها کشور جهان به علت آتش سوزی، سیل، جنگ، فرسایش خاک و غیره تخریب شده و برنامه ریزی برای کاشت درخت های جایگزین به علت دشواری دسترسی، نقشه برداری پیچیده و غیره کار ساده ای نیست.

از همین رو، یک سازمان غیرانتفاعی در لس آنجلس در حال برنامه ریزی برای استفاده از پهپادها برای نقشه برداری از جنگل های آسیب دیده و برنامه ریزی برای کاشت 330 میلیون واحد درخت است. قرار است این طرح در مرحله اول در هشت کشور از جمله ماداگاسکار، موزامبیک، نپال، هائیتی، اندونزی، کنیا و برخی کشورهای آمریکای مرکزی اجرا شود.

این مؤسسه وعده داده که تا قبل از پایان سال 2020 از این طریق برای کاشت 120 میلیون درخت برنامه ریزی کند. پهپادهای مذکور ضمن پرواز بر روی جنگل های هدف مشخص می کنند که باید در چه نقاطی درختکاری شود تا پوشش جنگلی آسیب دیده احیا شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران