پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507795 تاریخ : 1398/11/21-14:44:33
,10028,
کارفرمایان نقش مهمی در تحقق اهداف تامین اجتماعی ایفا می‌کنند

معاون فرهنگی ،اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی :

کارفرمایان نقش مهمی در تحقق اهداف تامین اجتماعی ایفا می‌کنند

جلسه تعامل و هم‌اندیشی با روسای کانون‌های کارفرمایان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون فرهنگی ،اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی ، معاون امور اقتصادی استانداری و مدیران کل و درمان تامین اجتماعی این استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی در این جلسه گفت: هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد تعامل با شرکای اجتماعی را در تصمیم سازی سازمانی لحاظ کند.

عادل دهدشتی خاطر نشان کرد: کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین شرکای اجتماعی نقش بسیار مهمی در تامین منابع مالی سازمان ایفاء می‌کنند و در این مسیر نقش و وظیفه خود را به خوبی بر عهده می گیرند. لذا ضروری است نظرات کارفرمایان دریافت شود و در جلسات شورای تنقیح نیز نمایندگان تشکل های کارفرمایی حضور فعال داشته باشند و به نظرات شرکای اجتماعی توجه شود.
وی گفت: یکی از راهبردهای این معاونت، ترویج گفتمان تامین اجتماعی در جامعه است که باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم. ارتباط نظام مند با شرکای اجتماعی، نهادهای حاکمیتی و سازمان های غیر دولتی کشور از دیگر راهبردهای حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه گفت: بیش از 51 درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

غلامرضا محمدی  افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، بخشودگی جرایم حق بیمه کارفرمایان در چهار فاز انجام شد که سه فاز اول آن از خرداد1395 لغایت تیر ماه سال 1397 و فاز چهارم از خرداد لغایت شهریور ماه سال جاری انجام شد که این طرح بخشی از مساعدت سازمان در حمایت از کارفرمایان در سال رونق تولید است.

بازدید معاون فرهنگی،اجتماعی و امور استانهای تامین اجتماعی از کارخانه برفاب

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی در سفر به استان چهارمحال وبختیاری از کارخانه شرکت برفاب، بزرگترین شرکت تولید لوازم خانگی در کشور بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید بر رفع مشکلات کارفرمایان در زمینه های بیمه ای تاکید کرد و گفت: علی رغم شرایط سخت تحریمی که وجود دارد کارفرمایان کارگاهها با ایثار و از خودگذشتگی چرخ تولید را به خوبی می چرخانند و زمینه اشتغال برای جوانان را فراهم می آورند.
 دهدشتی با اشاره به نقش و جایگاه کارگران در نظام اقتصادی کشور گفت: کارگران یکی ازمهمترین عوامل تولید هستند که حمایت همه جانبه از این قشر می تواند به رشد بهره وری و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی کمک بسزایی داشته باشد.
در ادامه مدیرعامل شرکت برفاب گفت:اکنون در سومین دهه‌ فعالیت، علاوه بر مدل‌های متنوع کولر در کارخانه‌ای مجهز با نزدیک به 800 نفر نیروی انسانی، انواع یخچال‌‌فریزر، ماشین‌لباس‌شویی دوقلو، انواع آبگرمکن‌ و بخاری‌های گازسوز نیز تولید می‌شود.
حسین ایزدی افزود: این شرکت به نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی می نگرد و سازمان تامین اجتماعی نیز با حمایت از نیروی کار در زمینه های مختلف یار و همراه ما برای حفظ و صیانت از این نیروی ارزشمند است.

 

لایحه سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی در حال تدوین است

همچنین، جلسه هم اندیشی با نمایندگان کانونهای کارگری و بازنشستگی استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون فرهنگی،اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد.

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی،اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: بهره‌مندی بیشتر بازنشستگان و مستمری بگیران از طرح کرامت رضوی در دستور کار این معاونت است.
دهدشت اظهار داشت: اراده جدی برای تدوین و پیگیری لایحه سه جانبه گرایی در این سازمان وجود دارد و در حال حاضر لایحه سه جانبه گرایی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.
وی با بیان اینکه مصارف سازمان تامین اجتماعی ماهیانه 9600 میلیارد تومان است، گفت: در ماه جاری به تعادل منابع و مصارف رسیده ایم و منابع این سازمان نیز به حدود 9600 میلیارد تومان می‌رسد.
دهدشتی گفت: در شورای تنقیح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در ادوار مختلف در سازمان تامین اجتماعی صادر و اجرایی شده است مرور و بازنگری می‌شود و بخشنامه‌های تنقیحی با هدف حذف بخشنامه‌های قدیمی و یا اصلاح بخشنامه های موجود، در حال تدوین است که معیار فعالیت واحدهای اجرایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی دریافت نظرات و دیدگاه‌های نخبگان جامعه کارگری است و در این خصوص از فعالان این حوزه دعوت بعمل می آید که دیدگاه‌ها و پیشنهادات سازنده خود را در حوزه‌های مختلف مربوط به سازمان تأمین اجتماعی ارائه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران