پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495549 تاریخ : 1398/10/02-18:13:17
,8,
کارشناسان در خصوص روند امروز شاخص بورس تهران چه گفتند؟

کارشناسان در خصوص روند امروز شاخص بورس تهران چه گفتند؟

شاخص کل بورس تهران در نخستین ساعات معاملات امروز با رشد 6400 واحدی از کانال 363 هزار واحدی عبور کرد و هرچند با رنگ سبز به کار خود پایان داد اما در ساعات پایانی معاملات به کانال 359 هزار واحدی بازگشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، علت نوسان امروز شاخص بورس تهران پرسشی بود که کارشناسان بازار سرمایه به آن پاسخ دادند.

در حال حاضر ریسک سیستماتیکی پیش روی بازار سرمایه نیست

بهروز خدارحمی، مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با تاکید بر اینکه در حال حاضر ریسک سیستماتیکی پیش روی بازار سرمایه نیست، گفت: بررسی یک روزه روند شاخص ملاک خوبی برای تحلیل بازار سرمایه نیست و باید حرکت بازار طولانی مدت بررسی شود.

وی، با اشاره به اینکه اگر در یک دوره طولانی شاهد بازاری یک طرفه چه در سمت خریدار و یا چه در سمت فروشنده باشیم این بازار مطلقا مطلوب نیست، افزود: بازاری که همه خریدار یا فروشنده هستند به هیچ عنوان قابل قبول نیست و فرآیند داد و ستد را مختل می کند. اما اگر در مقطع خاص و کوتاه و به شکل تصادفی، تعداد فروشندگان بر خریداران غلبه کند و با برعکس نشان دهنده پویایی بازار است.

بهروز خدارحمی ادامه داد: نوسان های مقطعی کلیت بازار را تحت تاثیر قرار نمی دهد و به نظر می رسد بازار سرمایه باتوجه به شرایط کلان اقتصادی و بازار های رقیب در مسیر صعود و رشد قرار دارد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات به شرایط صنایع کشور نیز اشاره کرد و افزود: ما از مرحله بازار صعودی، پر رونق یا نزولی عبور کردیم و به بلوغ رسیدیم و از صنایع پیشرو سخن گفتیم و طی یک سال گذشته نیز از این مرحله نیز گذشتیم. اکنون باید به این نکته توجه کنیم که کدام یک از نماد ها در یک صنعت وضعیت بهتری دارد. ما در همه صنایع شرکت های موفق داریم و باید نماد ها را بررسی کنیم، نباید تنها به یک صنعت خاص توجه کرد و گفت هر نمادی که در یک صنعت حضور دارد موفق یا نا موفق است.  

شاخص به روند صعودی ادامه می دهد

علیرضا تاج بر، عضو کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: رشد شتابان شاخص فضای پر هیجانی را ایجاد کرده و بعضا یک خبر یا شایعه روی بازار تاثیر می گذارد و نوسان های مقطعی ایجاد می کند. در آنسو برخی سرمایه گذاران بازار سرمایه به مرحله حفظ سود رسیده اند و یکی از مهمترین دلایل نوسان های مقطعی بازار همین موضوع است.

مدیرعامل کارگزاری تأمین سرمایه نوین ادامه داد: با توجه به نقدینگی حاضر بازار سرمایه، رکود بازار های موازی، انتظارات تورمی و بودجه، نباید به نوسان های مقطعی توجه کرد و کلیت بازار به خصوص نماد های بنیادی و صادرات محور، شرایط مطلوبی دارد.

ریسکی متوجه بازار سرمایه نیست

حمیدرضا مهرآور، مدیر عامل کارگزاری بانک سامان نیز در خصوص روند امروز شاخص بورس تهران گفت: نوسان شاخص امری طبیعی و ذات بازار است. زمانی که شاخص رشد چند روزه را تجربه می کند، برخی سرمایه گذاران به ویژه معامله گران روزانه که به نقطه مطلوب بازدهی رسیده اند از نماد خارج می شوند و به نماد های دیگر وارد می شوند و دلیل نوسان امروز شاخص بورس تهران نیز همین موضوع است. البته علاوه بر آن امروز خبری منتشر شد مبنی بر احتمال تعطیلی دو روزه به دلیل آلودگی هوا که کمی روی بازار تاثیر گذار بود.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به اینکه روند رو به رشد شاخص ادامه دارد، افزود: در حال حاضر هیچ ریسکی متوجه بازار سرمایه نیست و بر اساس نظر تحلیل گران بنیادی وضعیت شرکت ها مطلوب و بر اساس نظر تحلیل گران تکنیکال واگرایی برای شاخص متصور نیست.

نوسان امروز شاخص روند طبیعی بازار بود

سید مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان نیز در این خصوص گفت: طی دو ماه گذشته شاخص بورس تهران رشد 20 درصدی را تجربه کرده و نوسان های مقطعی و کوتاه پس از این رشد کم نظیر طبیعی است. نوسان امروز شاخص نیز روند طبیعی بازار بود و دلیل آن به سیو سود توسط معامله گران باز می گردد.

مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان افزود: در حال حاضر شاهد انتشار گزارش های ماهانه تولید و فروش شرکت ها هستیم و اکثر گزارش ها نیز روند مثبت را نشان می دهند. علاوه بر آن ریسک خاصی برای بازار سرمایه قابل تصور نیست. علاوه بر افزایش فروش و تولید شرکت ها، رکود و افزایش ریسک در سایر بازارها همچون طلا و ارز نیز عامل دیگر افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه است. بنابر این به نظر می رسد شاخص همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد و احتمال دارد از کانال 400 هزار واحدی نیز عبور کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران