پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445468 تاریخ : 1397/10/19-15:15:16
,11,20,
کارآمدی مدیریتی، ضرورت و اولویت کشور است

وزیر راه و شهرسازی:

کارآمدی مدیریتی، ضرورت و اولویت کشور است

وزیر راه و شهرسازی کارآمدی مدیریتی را ضرورت مهم و کلیدی کشور توصیف کرد و گفت: برای کارآمد نشان دادن مدیریت، ارتقای نیروی انسانی و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی کشور که در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد، کارآمدی مدیریتی را  ضرورت مهم و کلیدی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: کارآمدی مدیریتی امروز یکی از ضرورت‌های کلیدی کشور در چهلمین سال انقلاب است.

وی ادامه داد: اکنون آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، مرتجعین منطقه که تمام خزانه مسلمین را در خدمت توطئه علیه انقلاب قرار دادند، با نقش‌آفرینی که منافقین دارند، در کنار تمام اقدامات تروریستی، به دنبال آن هستند که بگویند به فکر مردم ایران هستند.  هدف تمام اقدامات آن‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، رفتار جمهوری اسلامی و مقامات جمهوری اسلامی نیست. چون هیچگاه کشور ما رفتار و اقدامات فرامنطقه‌ای نداشته است. هدف آن‌ها مبارزه با استقلال‌طلبی ملت ایران است.

اسلامی با اشاره به ماهیت استقلال ستیز استکبار جهانی گفت: وزیر خارجه برکنار شده عربستان به صراحت گفته‌است که ما با جمهوری اسلامی مشکلی نداریم، مشکل ما با قانون اساسی ایران است. سوال اینجاست که کجای قانون اساسی ما برای آن‌ها ضرر دارد؟ این قانون اساسی بجز عزت، حکمت و مصلحت که مبانی سیاست داخلی و خارجی است، و به جز هدفی که آبادانی سرزمین و عزت و سربلندی ملت است مگر هدفی را دنبال می‌کند؟

وی افزود: مشکل این است که ما تبعیت نمی‌کنیم و استقلال داریم. عزت انقلاب اسلامی ایران  اکنون در دوره خروج آمریکا از برجام قابل مشاهده است. آن‌ها به صورت سیستماتیک در تصمیم‌گیری یک شرکت، دولت و دستگاه دخالت می‌کنند. سلطه پذیری که در جهان رایج کردند و با کمال گستاخی ترویجش می‌دهند را با استقلالی که ما برای آن خون دادیم و ایثار کردیم مقایسه کنید. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه کارآمدی مدیران را برای بقای این استقلال ضروری توصیف کرد و گفت: وقتی در مقابل این ملتی که تا این اندازه هزینه کرده است، مسئولیت می‌پذیریم، باید بدانیم که ما هیچ شانی جز خدمتگذاری نداریم. شان این ملت بالاترین شان است و در هر سطحی و در هر نقطه‌ای از کشور استحقاق بالاترین خدمات را دارد. وظیفه ماست که به احسن وجه به مردم خدمتگذاری کنیم. ماموریت ما اداری نیست، فلسفه وجودی ما خدمت است.

وی بر ضرورت ارتقای سطح مدیریتی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر طبق قانون شرکت مادر تخصصی شکل می‌گیرد و در جریان اصل 44 واگذار نمی‌شود، به این خاطر است که نقش حاکمیتی دارد. طبیعی است که مدیریت آن باید شان، توان و کفایت مدیریتی خود را روز افزون افزایش دهد که شایسته مدیریت بر نیروی متخصص باشد.  کارامدسازی مدیریت و ارتقای قابلیت آن برای ما حائز اهمیت است.

این عضو کابینه دوازدهم ادامه داد:  کارآمدسازی مدیریت اهمیت بالایی دارد و در این محور باید توجه به نیروی انسانی، مدیریت بر اساس خردورزی و پرهیز از باندبازی که آفت محیطهای تخصصی است، مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی توجه به نیروی انسانی را یکی از ارکان ارتقای کارآمدی مدیریتی عنوان کرد و گفت: برای نیروی انسانی باید رشد در سلسله مراتب تخصصی به صورت سیستمی امکانپذیر باشد. کسی که در شرکت کار می‌کند باید به صورت طبعی امکان رشد داشته باشد و انگیزه خدمت و امید به رشد را حس کند.

وی ادامه داد: عملکرد باید به گونه‌ای باشد که هم بهترین‌ها جذب شوند، هم مسیر رشدشان بدون مشکل باز باشد، و هم برخورداریهای متناسب با صلاحیت‌هایشان داشته باشند.

این عضو کابینه تدبیر و امید بهبود وضعیت زیرساخت‌ها را عامل دیگر کارآمدسازی مدیریت دانست و گفت:  هم  زیرساخت‌ها و سطوح پروازی، هم ابنیه فرودگاهی و هم سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری باید همواره با بهترین کیفیت ایجاد، با بهترین وضعیت نگهداری و در بهترین حالت ارتقا داده شود که کارآمدی ما را نشان دهد. ارتقای نیروی انسانی و ارتقای زیرساخت‌ها دو بال هستند و این دو بال باید برای کارآمدی مدیریت مورد توجه باشند.

وی افزود: باید به فراهم کردن و نگهداری و رسیدگی به زیرساخت های فرودگاهی و ناوبری هوایی توجه جدی شود تا کارآمدی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تقویت شود و اگر اجازه دهیم این سرمایه ها مستهلک شوند جرم و گناه کرده ایم.

اسلامی با تاکید بر اینکه نکته مهم در این زمان ارتقای خدماتی است که به مردم ارایه می دهیم، تاکید کرد: زحمت های خیلی خوبی برای استفاده حداکثری از فضای کشور و پروازهای عبوری کشیده شده است و من از اقدامات انجام شده تشکر می کنم چراکه هم دوره های گذشته را دیده ام و هم پنج سال و ده سال اخیر را دیده ام.

وی عنوان کرد: کارآمدی و ارتقای سطح مدیریتی برای ما بسیار اهمیت دارد بنابراین مدیریت بر اساس خردورزی و استانداردها همراه با پرهیز از باندبازی و گروه بازی به صورت سیستمی میسر می شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت فرودگاه مهرآباد بویژه از نظر پارکینگ خودروها بسیار خوب شده است، از مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مدیریت فرودگاه مهرآباد قدردانی کرد و گفت: در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با همدلی و همکاری فعالیت کنید و امیدوارم با همدلی و هماهنگی کارها در صنعت فرودگاهی پیش برود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 498
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران