پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266598 تاریخ : 1395/11/24-09:29:21
,10030,
کارآفرینان اجتماعی صاحب مرکز رشد شدند

کارآفرینان اجتماعی صاحب مرکز رشد شدند

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی مرکز رشد کارآفرینان اجتماعی خبرداد و گفت: صاحبان ایده درحوزه رفاه اجتماعی تا 30 بهمن فرصت دارند تا ایده خود را ثبت کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وحیده نگین در همایش کارآفرینان اجتماعی با بیان اینکه در برگزاری همایش و کارگاه آموزشی «آشنایی با کارآفرینی اجتماعی» دو هدف عمده را دنبال می‌کنیم گفت: هدف اول آشنایی کارآفرینان و صاحبان ایده با بسترهای موجود برای این منظور در حوزه رفاه اجتماعی است.

وی به دلایل مغفول ماندن حوزه رفاه اجتماعی برای توسعه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: دلایل مختلفی برای این مسئله می‌توان نام برد اما به نظر من یکی از مهم ترین آنها به عدم شناخت کارآفرینان و افراد خلاق و صاحب ایده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این حوزه  بر می‌گردد.

نگین تصریح کرد: بدون شک توسعه کارآفرینی اجتماعی علاوه بر داشتن منافع اقتصادی برای شخص کارآفرین و صاحب ایده، درنهایت منافع اجتماعی را نیز برای عموم مردم به همراه دارد که ازجمله آنها می توان به کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش «کارگاه آموزشی» نحوه و چگونگی انجام کارآفرینی اجتماعی، توسط مدرسین برتر کشور در این حوزه، آموزش داده می شود.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش و کارگاه آموزشی آشنایی با کارآفرینی اجتماعی را معرفی «مرکز رشد رفاه» به صاحبان طرح، ایده و کسب و کار در حوزه رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: مرکز رشد رفاه، اولین مرکز رشد کشور در حوزه رفاه اجتماعی محسوب می شود که مجوز آن توسط موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی گرفته شد. این مرکز رشد از نوع مراکز رشد دانشگاهی محسوب می شود. مراکز رشد دانشگاهی به منظور تسهیل استفاده تجاری از دانش فنی و حقوق مالکیت معنوی تأسیس می‌شوند و امکان استفاده از امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه را فراهم می‌کنند.

وی افزود: مراکز رشد دانشگاهی همچنین امکان استفاده از نظرات و مشاوره تخصصی اعضای هیئت علمی دانشگاه را نیز فراهم می کنند. برهمین مبنا دانشگاه های مختلف نسبت به راه اندازی اینگونه مراکز اقدام می کنند.

به گفته نگین، در دانشگاه جامع علمی کاربردی مراکز رشد را تحت عنوان مراکز رشد خوشه فناوری تعریف می کنند و براساس اهداف و رسالت هایی که موسسات و مراکز آموزش علمی کاربردی دارند، می توانند نسبت به اخذ مجوز راه اندازی مرکز رشد خوشه فناوری، اقدام کنند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی نیز در دور جدید فعالیت خود در دولت تدبیر و امید نسبت به اخذ مجوز راه اندازی مرکز رشد خوشه فناوری اقدام کرد و پس از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه همکاران در ستاد موسسه، در نهایت در سال 1394 موفق شد این مجوز را از دانشگاه جامع علمی کاربردی اخذ کند تا به تبع آن شاهد این باشیم که حوزه رفاه اجتماعی کشور برای اولین بار صاحب مرکز رشد می شود.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، به اهداف راه اندازی مرکز رشد رفاه اشاره کرد و گفت: این مرکز رشد به واسطه اینکه اولین مرکز رشد کشور در حوزه رفاه اجتماعی محسوب می شود اهداف مترقی را دنبال می کند. از نکات قابل توجه در این مرکز، اولویت خدمت رسانی به مددجویان سازمان‌های حمایتی است. بسیاری از جامعه معلولین کشور از دانش نرم افزاری و مکانیکی خوبی برخوردارند اما به لحاظ عدم اعتماد سرمایه گذاران، هیچگاه موفق به ارائه توانمندی‌های فردی خود به سایرین نشده‌اند. این مرکز زمینه‌های لازم را جهت کشف استعدادها و بروز خلاقیت‌های این قشر فراهم خواهد آورد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: باتوجه به اینکه اخذ مجوز راه اندازی این مرکز رشد با رویکرد استقبال و حمایت از کارآفرینان خلاق در حوزه رفاه اجتماعی صورت گرفته است، می‌تواند میزبان گستره وسیعی از خدمات و صنایع از جمله: خدمات بهزیستی، تامین اجتماعی، صنایع فناوری بنیان، نرم‌افزاری، تجارت الکترونیکی، زیستی، هنری، تولیدی، گردشگری و رسانه‌ای باشد.

به گفته این مقام مسئول، «ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی در حوزه رفاه اجتماعی مبتنی بر بازار کار رقابت‌پذیر» و «نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات علمی جدید در این حوزه» بخش دیگری از اهداف راه اندازی مرکز رشد رفاه را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه آنچه که مرکز رشد رفاه به دنبال آن است، ارتقای بهره وری ارائه خدمات در حوزه رفاه اجتماعی است، افزود: به عبارت دیگر این مرکز منجر به بروز خلاقیت‌ها و در نتیجه زمینه‌ساز کارآفرینی در حوزه رفاه اجتماعی می‌شود. بسیار امیدواریم که مرکز رشد رفاه محلی برای بیان ایده‌های خلاقانه و نیز آموزش‌های مورد نیاز صاحبان ایده در حوزه رفاه اجتماعی جهت اجرایی کردن ایده های خود باشد و همچنین فرصتی باشد تا کلیه افرادی که در این حوزه صاحب نظر و دارای طرح های خلاقانه در جهت ارتقاء بهره وری ارائه خدمات در حوزه رفاه اجتماعی هستند، توانمندی‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

وی ابراز امیدواری کرد: کلیه سازمان‌های حمایتی و مردم نهاد، حمایت‌های لازم را از ایده‌های مستقر در مرکز رشد رفاه داشته باشند.

نحوه پذیرش ایده ها

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، به نحوه پذیرش ایده ها در مرکز رشد رفاه اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری همایش و کارگاه آموزشی «آشنایی با کارآفرینی اجتماعی»، که ازجمله اهداف برگزاری آن معرفی مرکز رشد رفاه خواهد بود؛ اقدامات به سمت بسترسازی پذیرش ایده در این مرکز متمرکز می شود.

وی افزود: صاحبان ایده درحوزه رفاه اجتماعی تا 30 بهمن ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز رشد رفاه به آدرس refah.issw.ir نسبت به ثبت ایده ها و طرح های خود اقدام کنند و پس از آن کار داوری طرح ها و ایده ها انجام می گیرد و درنهایت امیدواریم که تا نیمه دوم اسفندماه سال جاری برنامه استقرار افراد در مرکز رشد آغاز شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران