پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511603 تاریخ : 1399/02/06-17:19:18
,10028,
چگونگی دریافت شهریه توسط مهدکودک‌هایی که در فضای مجازی خدمات می‌دهند

چگونگی دریافت شهریه توسط مهدکودک‌هایی که در فضای مجازی خدمات می‌دهند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مشاغل مرتبط با مهدکودک‌ها مانند سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا تحت حمایت مالی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حبیب الله مسعودی فرید اظهار کرد: پیش‌بینی های لازم برای ارائه کمک‌ها به مشاغلی که به عنوان مشاغل آسب‌دیده از کرونا شناسایی شده‌اند صورت گرفته است.

وی گفت: حدود 80 تا 90 درصد مهدهای کودک شهریه‌های خود را به صورت ماهیانه و بر اساس قراردادی که با هموطنانی که بچه‌های خود را به مهدکودک‌ها می‌سپارند، دریافت می‌کنند.

مسعودی فرید ادامه داد: موضوعی که ما به آن توجه داریم این است که باید طبق قرارداد بین مهدکودک‌ها و خانواده ها عمل شود،‌ یعنی اگر قرارداد مهدکودکی ماهیانه یا فصلی بوده باید هزینه‌های آن پرداخت شود، اما اگر قرار داد ماهیانه بوده است اما کودک طی ماه فروردین و اردیبهشت در مهدکودک حضور نداشته نباید از خانواده‌ها شهریه‌ای دریافت شود. اما برخی از مهدهای کودک به خاطر خدماتی که اکنون در فضای مجازی ارائه می‌کنند مانند سایر مراکز آموزشی و در صورت توافق با خانواده‌ها، مجاز به دریافت شهریه هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار کرد: آنچه برای ما و مهدهای کودک باید سندیت داشته باشد قرار داد بین مهد و خانواده است که باید طبق آن عمل شود.

وی با بیان اینکه موارد اندکی وجود دارد که مهدکودک‌ها هزینه را به صورت سالیانه دریافت کرده باشند گفت: اکنون در حال مشورت هستیم که این موضوع را به عنوان یک پروتکل در آورده و اعلام کنیم. مردم می‌توانند با تماس با بهزیستی استان یا شهرستان محل اقامت خود در این باره راهنمایی شوند.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه مهدهای کودک جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند افزود: حمایت‌هایی مانند بیمه بیکاری که به سایر مشاغل آسیب دیده تعلق گرفته به این شغل هم تعلق می‌گیرد و فقط موانع موردی در برخی از استان‌ها بوده که در حال حل کردن آن هستیم. اما تفاوتی که مهد کودک ها با مدارس غیر انتفاعی دارند این است که معمولا این مدارس به صورت سالانه قرار داده بسته و هزینه را دریافت می‌کنند اما مهدهای کودک عمدتا به صورت ماهانه شهریه دریافت می‌کنند.

وی گفت: عدم پرداخت این هزینه‌ها و تعطیلی مهدکودک‌ها چالش اساسی در زمینه نیرو های انسانی آن‌ها ایجاد کرده است و ما نیز نگران هستیم که ممکن است تعداد زیادی از مهدهای کودک به دلیلی عدم تامین منابع مالی دچار تعطیلی و بیکاری بیش از 100هزار نفر از جمعیتی که در آن جا مشغول به کار هستند و عمدتا خانم هستند شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره فعالیت مهدکودک‌های زیرزمینی که زیر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا نیستند اظهار کرد: سیاست سازمان این است که تمام مراکزی را که به عنوان مهدکودک از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند، از ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت کنند و طبق موارد مشخص شده آن عمل کند.

مسعودی فرید با بیان اینکه ممکن است برخی از اصنافی که مجوز ندارند دست به اقدام بزنند گفت: ما اگر مواردی از این مراکز شناسایی کردیم به  مراجع ذی‌ربط اعلام کردیم و کسانی که موردی از این مراکز را شناسایی کردند می‌توانند به مراجع و سازمان بهزیستی اعلام کنند؛ ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. 

وی با اشاره به ضرورت تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ممکن است برخی افراد اینگونه خدمات را به صورت غیر شفاف و زیرزمینی ارائه کنند که ممکن است باعث ایجاد مخاطراتی برای خانواده‌ها شده و منجر به شیوع بیشتر کرونا و به درازا کشیدن مدت زمان مقابله با کرونا در کشور شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران