پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 542899 تاریخ : 1399/10/13-14:53:42
,12,17,
چک های فعلی طبق روال سابق کارسازی می شوند

چک های فعلی طبق روال سابق کارسازی می شوند

طبق آخرین تغییرات اعلام شده از طرف بانک مرکزی درخصوص قانون جدید چک برخی از سوالات که برای دارندگان دسته چک و دریافت کننده چک مطرح شده است در این مطلب ذکر گردید.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت براساس اطلاعات بروز رسانی شده قانون جدید چک موارد زیر در این رابطه می باشد:

چک های صیاد طرح قدیم طبق روال قبل پیش می رود: زمان پایان برگ های دسته چک های قدیمی و دریافت دسته چک های با ظاهر و مندرجات جدیدو صدور و وصول چک ها به شکل سابق تداوم می یابد.

چکی که از کسی گرفته می شود و چند دست چرخیده: نقل و انتقال چک های با ظاهر و مندرجات جدید در صورت ثبت مراتب انتقال در سامانه صیاد بلامانع است و در مورد چک های صادره از دسته چک های قدیم، نقل و انتقال عادی چک کما فی السابق بلامانع است.

چک های قدیمی تا برگ آخر می توانند در وجه حامل صادر شوند: چک های قدیمی به شکل سابق می توانند کارسازی شوند و بنابراین در وجه حامل نیز می توانند صادر شوند.

پشت نویسی چک: از تاریخ اعلام بانک مرکزی، ظهرنویسی چک های کاغذی ممنوع بوده و انتقال چک مستلزم ثبت مراتب در سامانه صیاد خواهد بود.

ثبت چک در سامانه صیاد: حسب مورد بر عهده صادرکننده (در مقام صدور) و یا دارنده (در مقام انتقال) است.

ممنوعیت صدور چک در وجه حامل: این ممنوعیت شامل تمامی چک ها با ظاهر و مندرجات جدید که زمان توزیع آن توسط بانک مرکزی اعلام می شود.

اخبار مرتبط




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران