پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304081 تاریخ : 1396/06/21-16:54:34
,17,12,
چوب قاچاق، لای چرخ تولید لوازم خانگی

گزارش

چوب قاچاق، لای چرخ تولید لوازم خانگی

صنعت لوازم‌ خانگی از صنایع مزیت دار کشور محسوب می شود اما چوب قاچاق لای چرخ های آن مانده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صنعت تولید لواز خانگی به دلیل اینکه یک صنعت شتاب‌دهنده در دنیا به شمار می‌آید، تمام کشورها را بر آن داشته است تا تمام توان خود را برای توسعه و گسترش آن به‌کار گیرند.

اسحاقی تولیدکننده لوازم خانگی می گوید: صنعت لوازم خانگی برسه رکن استوار است: مواد اولیه ،نیروی انسانی و بازار. 
ایران از هرسه نظر مزیت دارد، زیراهم مواداولیه ارزان داریم . هم نیروی کارمتخصص وجوان داریم و هم بازار 20 هزارمیلیارد تومانی  پیش روی این صنعت است.  
ارزش افزوده بالا و پتانسیل بالای اشتغالزایی این صنعت موجب شده است برای هر کشوری صنعت تولید لوازم خانگی از صنایع اولویت‌دار باشد، اما متاسفانه امروز در ایران چرخ این صنعت به دلیل ورود کالاهای قاچاق خوب نمی چرخد. 
محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی می گوید: قاچاق این صنعت  را به ویژه در تولیدلوازم خانگی ریز، فلج کرده است. 
طحان پور با اشاره به اینکه در حال حاضر موانع متعددی بر سر راه تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، می گوید: یکی از مهم ترین موانع ورود کالاهای قاچاق به کشور است که برغم همه تلاش ها ؛ هنوز ریشه این کالاها از بازار کنده نشده است، کالاهایی که هم چوبی لای چرخ تولید است و هم سنگی به پای بازار. 
محمد ، فروشنده لوازم خانگی دربازار جمهوری تهران هم می گوید: کالاهای قاچاق به وفور در بازار موجود است و گاهی وقت ها ممکن است برخی از مدل ها را خود شرکت تولیدکننده یا وارد کننده نداشته باشد اما نمونه قاچاقش در بازار است. 
حمید دیگر فروشنده لوازم خانگی هم با اشاره به لطماتی که ورود کالاهای قاچاق به فروشندگان رسمی می زند، می گوید: کالای قاچاق چون قیمت پایینی دارند، بیشتر خرید وفروش می شوند و این مسئله بخش مهمی از تقاضا را پوشش داده، بنابراین برغم تقاضا برای خرید لوازم خانگی ، بسیاری از مغازه داران بازار جمهوری و امین حضور در رکود به سرمی برند. 
این فروشنده لوازم خانگی می افزاید: مالیات و هزینه های رسمی تجارت دربازار را ما می پردازیم اما سودش نصیب  فروشندگان کالاهای قاچاق می شود. 
حسین رحیمی عضور اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم می گوید: دلیل استقبال مردم از کالاهای قاچاق و تشویق فروشندگان به فروش این کالاها، قیمت ارزان آنهاست. 
رحیمی می افزاید: وقتی یک کالا در بازار چهار میلیون تومان قیمت داشته باشد و نمونه قاچاق آن ، دو میلیون تومان است ، قطعا مشتری ، دومی را می خرد. 
مهدی امیری پور فعال بازار لوازم خانگی هم عمده فروش کالاهای قاچاق دربازار لوازم خانگی را در سایت ها اینترنتی و کانال های تلگرامی می داند و می گوید: با اقداماتی که برای جمع اوری کالای قاچاق از بازار انجام شده ، متاسفانه خرید وفروش این کالاها از بازار به سمت سایت های اینترنتی و کانال های تلگرامی رفته است و تقریبا 80 درصد کالاهایی که در فضای مجازی به فروش می رسد قاچاق است. 
به نظرمی رسد، برای بیرون کشیدن چوب قاچاق  از لای چرخ های صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از مزیت دارترین صنایع کشور، راهی جز مقابله با کالای قاچاق وجود نداشته باشد وبرای رسیدن به این هدف باید انگیزه های قاچاق و انچه باعث می شود افراد به خرید وفروش کالای قاچاق تشویق شوند، ازبین برود.
 
  
امیر شایان مهر 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران