پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451295 تاریخ : 1397/12/21-07:45:02
,17,
اقتصاد ایران گرفتار ارز چند نرخی / دولت باید درباره ادغام پنج بانک در بانک سپه ترازنامه را شفاف سازی کند

چهل و هشتمین و آخرین نشست دوره هشتم نمایندگان اتاق بازرگانی تهران

اقتصاد ایران گرفتار ارز چند نرخی / دولت باید درباره ادغام پنج بانک در بانک سپه ترازنامه را شفاف سازی کند

آخرین نشست در دور هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران هم اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، مسعود خوانساری ، رییس اتاق بازرگانی تهران در آخرین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی دوره هشتم با اشاره به تصمیم مجلس مبنی بر اختصاص 14 میلیارد ارز به کالاهای اساسی گفت: انتظار می‌رود دولت مدیریت قیمت ارز را به نحوی انجام دهد که واقعیت های بازار در نظر گرفته شود، ضمن اینکه یارانه نقدی نیز به دهک هایی اختصاص یابد که مستحق آن باشند لذا انتظار می رود در مجموع شرایطی را فراهم کرد که اقتصاد سالم تر باشد.

وی افزود: هم اکنون اقتصاد ایران گرفتار ارز چند نرخی است و متأسفانه همین موضوع منجر به شکل گیری رانت و فساد شده است. به نحوی که هم اکنون ارز نیما، سنا، بازار آزاد و ارز دولتی یا همان 4200 تومانی باعث ایجاد رانت و فساد شده و اقتصاد را دچار مشکل کرده است.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: از دولت و بانک مرکزی تقاضا داریم هر چه سریع‌تر تک نرخی کردن ارز را انجام داده و شرایط رانت و فساد را از بین ببرند.

خوانساری گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر در مورد حامل‌های انرژی و بنزین تصمیم گیری کرده و از هدررفت منابع کشور جلوگیری نماید. خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ادغام پنج بانک در بانک سپه خاطرنشان کرد: دولت باید درباره تراز نامه این بانک‌ها شفاف سازی کند و اگر قرار است ضرر و زیان آنها را در این ادغام جبران کند کاملاً مشخص نمایند که از چه منبعی این هزینه را پرداخت خو اهد کرد. چراکه ادغام بانک‌ها نباید همچون ساماندهی مؤسسات اعتباری غیرمجاز و صندوق‌های قرض الحسنه از جیب دولت پرداخت شود.

وی از زمزمه اختصاص 30 هزار میلیارد تومان به خودروسازان با تصمیم دولت خبر داد و گفت: دولت قرار است 30 هزار میلیاردتومان به خودروسازان بدهد تا یک میلیون خودرو ارزان تولید کنند؛ اما این جای سوال وجود دارد که بر چه مبنایی قرار است این منبع مالی تخصیص شود.

 

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 600
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران