پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265593 تاریخ : 1395/11/08-14:07:45
,10031,
چند وقت به چند وقت باید دوش گرفت

چند وقت به چند وقت باید دوش گرفت

چند وقت به چند وقت باید دوش گرفت

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده است که دوش گرفتن بیش‌ از حد می‌تواند به مو آسیب وارد کند.

بر اساس گزارش helthdailynews، تحقیقات دانشمندان مرکز ژنتیک دانشگاه یوتا در آمریکا حاکی از این است که دوش‌گرفتن زیاد نه‌تنها برای موی انسان مفید نیست بلکه می‌تواند به مو آسیب وارد کند.

نتایج تحقیقات این مرکز علوم ژنتیک حاکی است دوش گرفتن بیش‌ازحد می‌تواند به همه باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر میکروب‌ها که در داخل و روی پوست زندگی می‌کنند، آسیب وارد کند.

طبق این گزارش، «ریزاندامگان همزیست» برای بهداشت و سلامتی انسان ضروری هستند و نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که "ایجاد اختلال در اکوسیستم «ریزاندامگان همزیست» می‌تواند موجب ایجاد بیماری شود"؛ در نتیجه سیستم ایمنی بدن سیستم گوارشی و قلب ممکن است آسیب ببیند.

بررسی روی ساکنان روستای «یانومامی» در آمازون نشان داد افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند، میکروب‌های زیادتری روی پوست خود دارند؛ آن‌ها همچنین گسترده‌ترین عملکرد باکتریایی و ژنتیکی که تاکنون در انسان گزارش‌شده دارند.

در نهایت نتایج این تحقیقات نشان داد که دوش گرفتن و شامپو زدن موها بر گوناگونی «ریزاندامگان همزیست» تأثیر می‌گذارد اما چیزی که در این تحقیقات مشخص نشد این بود که چند وقت به چند وقت باید دوش گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران