پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494420 تاریخ : 1398/09/09-14:57:33
,8,
چراغ سبز بازار سرمایه در نخستین روز هفته

چراغ سبز بازار سرمایه در نخستین روز هفته

شاخص بورس تهران نسبت به هفته گذشته با رشد 3357 واحدی همراه بود و تعداد و ارزش معاملات نیز به نسبت هفته گذشته افزایش یافت که در این میان شرکت مپنا بیشترین تاثیر را در رشد و شرکت پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، با پایان یافتن معاملات در بازار بورس و اوراق بهادار تهران، روند افزایشی بازار حفظ شد و امروز (شنبه) شاخص کل بازار با رشد 3357 واحدی نسبت به هفته گذشته به 314 هزار و 587 رسید.

از سوی دیگر، شاخص کل با معیار هم وزن نیز امروز افزایشی بود و به 94 هزار و 820 رسید که نسبت به آخرین روز هفته گذشته، رشد 1939 واحدی را نشان می‌دهد.

ارزش بازار امروز به بیش از یک میلیون و 148 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته گذشته حدود 13 هزار میلیارد تومان بیشتر شده است.

بازار بورس و اوراق بهادار تهران در حالی در روند رشد قرار گرفته که تعداد معاملات نیز امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته با افزایش همراه بوده است؛ به طوریکه معامله‌گران بورس امروز 423 هزار معامله به ارزش 1614 میلیارد تومان انجام دادند، در صورتی که آمار روز چهارشنبه هفته گذشته حاکی از انجام 392 هزار معامله به ارزش 1560 میلیارد تومان بوده است.

امروز گروه مپنا بیش از شرکت‌های دیگر شاخص بورس را بالا بردند و پس از آن مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران، پتروشیمی مبین، پتروشیمی نوری و بانک ملت بیشترین تأثیر را در مثبت شدن شاخص داشتند.

در مقابل شرکت پالایش نفت اصفهان تاثیر منفی بر شاخص گذاشت.

همچنین بانک ملت، بانک تجارت، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین سایپا، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان به عنوان نمادهای پربیننده در بورس اوراق بهادار تهران ثبت شده‌اند.

امروز در فرابورس نیز شاخص همچون آخرین روز هفته گذشته افزایشی بود و با رشد 31 واحدی به رقم 4092 واحد رسید.

در فرابورس امروز، معامله‌گران 285 هزار معامله به ارزش 1056 میلیارد تومان انجام دادند که نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته تعداد معاملات با کاهش همراه بوده، اما ارزش آن افزایش یافته است.

امروز شرکت‌ ذوب‌آهن اصفهان بالاترین تأثیر را در مثبت شدن شاخص فرابورس داشت و در مقابل پتروشیمی زاگرس عامل افت شاخص در فرابورس شد.

گروه صنایع کاغذ پارس، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بانک دی از نمادهای پربیننده امروز در فرابورس بودند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران