پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266456 تاریخ : 1395/11/21-10:36:33
,10028,10029,
چرا باید یک رژیم غذایی قلیایی را دنبال کنیم؟

چرا باید یک رژیم غذایی قلیایی را دنبال کنیم؟

یک رژیم غذایی قلیایی به پیشگیری از التهاب در بدن کمک می کند. التهاب می تواند به انواع مختلف درد از جمله کمردرد، سردرد، اسپاسم های عضلانی، درد مفاصل و غیره منجر شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تمامی انواع رژیم های غذایی دارای ابعاد مثبت و منفی مختص به خود هستند، اما هنگامی که موضوع یک رژیم غذایی قلیایی مطرح می شود، با یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش طول عمر و رفع بیماری مواجه هستیم.

 

چرا باید یک رژیم غذایی قلیایی را دنبال کنیم؟


به گزارش "ان‌سی‌بی آی"، پژوهش های صورت گرفته نشان داده اند که ایجاد تعادل در pH بدن از طریق یک رژیم غذایی قلیایی بسیار سالم است. از این طریق می  توان خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، ورم مفاصل، کمبود ویتامین D، تراکم استخوانی پایین و بسیاری موراد دیگر را کاهش داد.

یک رژیم غذایی قلیایی به ایجاد تعادل در سطوح pH بافت ها و مایعات بدن از جمله خون و ادرار کمک می کند. سطح pH شاخصی برای اسیدی یا قلیایی بودن است که بر مبنای مقیاسی از صفر تا 14 اندازه گیری می شود. سطح pH برابر با صفر کاملا  اسیدی است، در شرایطی که pH برابر با 144 کاملا قلیایی محسوب می شود.

برای سلامت مطلوب، سطح pH بین 7/35 و 7/45 محدوده ای است که هر فردی باید برای دستیابی به آن تلاش کند. در ادامه با برخی دلایل این  که چرا باید یک رژیم غذایی قلیایی را دنبال کنید، بیشتر آشنا می شویم.

کاهش درد و التهاب

یک رژیم غذایی قلیایی به پیشگیری از التهاب در بدن کمک می کند. التهاب می تواند به انواع مختلف درد از جمله کمردرد، سردرد، اسپاسم های عضلانی، درد مفاصل و غیره منجر شود.

یک رژیم غذایی قلیایی تامین مواد معدنی قلیایی از جمله پتاسیم و منیزیم را افزایش می دهد. هر دو این مواد معدنی برای مقابله با التهاب ضروری هستند. به عنوان مثال، منیزیم امکان فعال شدن ویتامین D را می دهد، که برای پیشگیری از درد مهم است.

دنبال کردن یک رژیم غذایی قلیایی از پتانسیل کاهش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت نیز برخوردار است، اگرچه مطالعات بیشتری برای اثبات این اثر باید انجام شوند.

پیشگیری از سرطان

یک رژیم غذایی قلیایی روشی موثر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است. سلول های سرطانی در محیطی بیش از حد قلیایی قادر به ادامه حیات نیستند. افزون بر این، قلیائیت از التهاب مزمن پیشگیری می کند، که یکی از دلایل کلیدی در پس سرطان و دیگر بیماری های کشنده محسوب می شود.

افزون بر این، احتمال مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوز) در یک بدن قلیایی بیشتر است.

از سوی دیگر، باکتری ها و سلول های سرطانی در یک بدن اسیدی رشد بیشتری دارند. یک رژیم غذایی بسیار اسیدی می تواند در تعادل pH خون شما اختلال ایجاد کند و با گذر زمان، ابتلا به بیماری های مختلف را موجب شود، که سرطان نیز از آن جمله است.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی

دنبال کردن یک رژیم غذایی قلیایی دارای مواد غذایی آنتی اکسیدانی مانند میوه های تازه، سبزیجات، و سبزیجات برگدار روشی فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

در حقیقت، نگه داشتن سطح pH در سمت قلیایی به سیستم ایمنی شما اجازه می دهد در بهترین شرایط خود عمل کند. این شرایط به بدن در مبارزه  با بیماری ها و پیشگیری از ابتلا به آنها کمک می کند.

در مقابل، یک رژیم غذای اسیدی بر سلول ها تاثیرگذار است و آنها نمی توانند مواد زائد را به درستی از بدن دفع کرده و یا در اکسیژن رسانی کامل ناموفق هستند.

همچنین، یک بدن اسیدی به درستی قادر به جذب ویتامین ها و مواد معدنی نیست که می تواند به تجمع سموم و پاتوژن ها (عوامل بیماری‌زا) در بدن منجر شود. این شرایط به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران