پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264710 تاریخ : 1395/10/28-09:23:51
,10031,
چارچوب عمل ملی آموزش 2030 تدوین شد

چارچوب عمل ملی آموزش 2030 تدوین شد

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو از تدوین چارچوب عمل ملی آموزش 2030 خبر داد و گفت: کارشناسان حوزه آموزش می‌توانند نظرات خود را درخصوص این چارچوب ارائه بدهند تا نواقص آن ویرایش شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر نصیری قیداری با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از دستورات جلسه روز گذشته شورای اسلامی شدن دانشگاه‌های کشور در ارتباط با چارچوب عمل ملی آموزش 2030 یونسکو بود که در این رابطه من برای پاسخ به برخی ابهامات در این جلسه دعوت شده بودم. جلسه بسیار خوبی بود و ما از ابتدا به مشارکت نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند بودیم. علاوه بر اعضای کارگروه‌ها (31 کارگروه) که در تدوین این چارچوب عمل زحمت کشیده بودند، برخی نظرات دیگر کارشناسان نیز در رابطه با این چارچوب عمل مطرح شد.


وی در ادامه با تشکر از فرصتی که شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها برای ادای توضیحات در اختیارش قرار داده بود، در خصوص مسایل مطرح شده در این جلسه گفت: در واقع مطالبی مطرح شد که بیشتر ابهام روی خود سند مصوب یونسکو بود که در این زمینه توضیحاتی ارائه شد. در واقع برای رفع همین ابهامات و حذف مواردی که با اسناد بالادستی ما مغایرت داشت این چارچوب عمل را تدوین کردیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو همچنین یادآور شد: در واقع هدف ما در این مسیر تطبیق مصوبه سازمان یونسکو با اسناد بالادستی مثل سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، چشم‌انداز 20 ساله، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه‌های توسعه، قانون اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس بود و معاونین ذیربط وزاتخانه های آموزش و پرورش، علوم ، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار رفاه و امور اجتماعی، سازمان های بهزیستی، محیط زیست، صداوسیما و سایر نهادهای ذی‌ربط نیز در تدوین این چارچوب عمل حضور داشتند.

دکتر نصیری قیداری گفت: البته ما ادعا نمی‌کنیم علی رغم حضور 19 معاون وزیر و یک معاون رییس جمهور و بیش از 159 کارشناس، این چارچوب عمل هنوز جامع و کامل است، به همین دلیل نام آن را ویرایش اول گذاشتیم و از همان موقع نیز این برنامه را بر روی سایت کمیسیون ملی قرار دادیم و از همه کارشناسان دعوت کردیم نظرات خود را در این زمینه ارائه بدهند. در جلسه امروز نیز نظرات اعضای شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها را دریافت کرده‌ایم و به برخی از سئوالات پاسخ داده شد. پیشنهادها را نیز دریافت کردیم تا در ویرایش‌های بعدی اعمال کنیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در پایان خاطرنشان کرد: همچنان از کارشناسان دلسوز جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش، به معنای جامع کلمه آن، درخواست می‌کنیم نظرات خود را درخصوص چارچوب عمل تدوین شده به کمیسیون ملی یونسکو ارسال کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران