پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 462969 تاریخ : 1398/01/28-16:23:21
,10025,
چارچوب شاخص‌های امتیازدهی و رتبه‌بندی دپارتمان‌های فاوای شرکت‌های بیمه تدوین شد

گزارش نتایج یک تحقیق در پژوهشکده بیمه

چارچوب شاخص‌های امتیازدهی و رتبه‌بندی دپارتمان‌های فاوای شرکت‌های بیمه تدوین شد

نتایج گزارش پژوهشی"ارائه چارچوب جهت تدوین شاخص‌هایی برای امتیازدهی و رتبه‌بندی دپارتمان‌های فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه" در نشست تخصصی با حضور رئیس و معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه، مدیر شبکه و زیرساخت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی و جمعی از مدیران و کارشناسان گروه‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه ارائه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، این پژوهش امکان ممیزی فنی و امنیتی شرکت‌های بیمه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت توسط بیمه مرکزی را فراهم می‌سازد و زمینه‌ساز ارتقای ضریب کارآمدی و امنیت دپارتمان‌های فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه خواهدبود.

براساس این پژوهش، از جمله اشکالاتی که برخی متخصصین به ارزیابی‌های قبلی داشته‌اند، عدم تبعیت از استانداردها و متدولو‌ژی‌های بین‌المللی در خصوص شاخص‌ها و زیر شاخص‌های ارزیابی و عدم استفاده از روش‌های آکادمیک پژوهشی برای تعیین اهمیت شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی بوده است. 
در این طرح ابتدا شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی شناسایی و سپس در قالب پرسشنامه از خبرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت بیمه در خصوص کفایت شاخص‌ها و میزان اهمیت هر شاخص نظرسنجی و همچنین شاخص‌های اصلی ارزیابی و در نهایت رتبه‌بندی در یازده سرفصل اصلی تعیین شده است.
اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و فرعی تقسیم شده‌اند که پنج هدف اصلی شامل موارد زیر است: 
-شناسایی متدولو‌ژی‌ها و استانداردهای مدرن و کارآمد در حوزه فناوری اطلاعات به ویژه نرم افزار، سخت افزار ارتباطات، امنیت، سرمایه‌های انسانی متخصص و الزامی نمودن آن‌ها،
-استفاده از متدولوژی‌ها و استانداردهای مدرن و کارآمد در تدوین شاخص‌هایی برای امتیازدهی رتبه‌بندی دپارتمان‌های فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه،
-تدوین چارچوبی برای بررسی و میزان عملکرد، سرویس‌دهی و سطح سرویس دپارتمان‌های فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه در زمان بحران،
- آماده‌سازی محورهای اصلی و بخش‌های فنی آئین‌نامه فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه، نیل به اهداف نظارتی بیمه مرکزی در حوزه فناوری اطلاعات.
در این نشست همچنین تصریح شد، با عنایت به اینکه اکثریت پژوهشگران این طرح دانش‌آموختگان رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند، خروجی‌های این طرح را به نحوی تدوین نموده‌اند تا در قالب فرم‌هایی شامل سوالات ممیزی با وزن مشخصی که از طریق تحقیقات مبتنی بر پرشسنامه تعیین شده، به سادگی قابل تبدیل به یک سامانه نرم‌افزاری ارزیابی و رتبه‌بندی باشد. 
گفتنی است، این پژوهش توسط گروه پژوهشی بیمه‌های عمومی پژوهشکده به انجام رسیده است و متن کامل آن پس از تکمیل، از طریق وبسایت پژوهشکده بیمه منتشر خواهد شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران