پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493865 تاریخ : 1398/08/29-14:26:08
,5,
پیگیری وام پنج میلیارد دلاری در سفر اردکانیان به روسیه

پیگیری وام پنج میلیارد دلاری در سفر اردکانیان به روسیه

وزیر نیرو از سفر خود به عنوان مسئول کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه، به مسکو طی فردا پنجشنبه (سی‌ام آبان) خبرداد و گفت: این سفر که به همراه هیاتی از دستگاه‌های مختلف خواهد بود با هدف پیگیری اختصاص وام پنج میلیارد دلاری دولتی روسیه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اختصاص این وام چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود و ابتدا دو طرح مهم نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی سیریک در استان هرمزگان به ارزش 1.2 میلیارد دلار و برقی کردن راه آهن اینچه برون_گرمسار با اعتبار حدود یک میلیارد دلار را مدنظر داشت و مذاکرات آنها انجام و قراردادها نیز تنظیم و امضا شده بود.

وزیرنیرو با بیان اینکه برخی کارهای آن باقی مانده بودکه در ماه های اخیر به اتمام رسید خاطرنشان کرد: برای باقی مانده وام تاسقف پنج میلیارد دلارنیز درطول یکسال گذشته پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که در نتیجه این پیگیری ها دو هفته قبل طرح های پیشنهادی ما مورد تایید قرار گرفت و هیات دولت در جلسه قبل آنها را به تصویب رساند.

اردکانیان ادامه داد:یکی از این طرح ها بحث کمک به حمل و نقل شهری تا حدود دو هزارواگن مترو است و دیگری بحث راه آهن زاهدان به بیرجند که هردو نیز از طرح های مهم برای کشور است.

عضو هیات دولت افزود: همچنین دو طرح نیز مربوط به وزارت نیرو است که یکی توسعه نیروگاه برق آبی گتوند از هزار مگاوات فعلی به یک هزار و 640 مگاوات است که 640 مگاوات به ظرفیت آن افزوده خواهد شد.

اردکانیان گفت: همچنین بازتوانی و توسعه نیروگاه رامین اهواز خواهد بود که در اثر این بازتوانی 180 مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه خواهد شد.

وزیر نیرو بابیان اینکه این امر پیشرفت خوبی برای کشور محسوب می شود تاکید کرد: فردا در مسکو دستگاه های مختلفی مانند وزارت امور اقتصادی ودارایی، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو حضور خواهند داشت تا مراحل نهایی کار را انجام دهند.

اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان در تهران برگزار می شود

وزیر نیرو ادامه داد: در راستای تقویت و توسعه روابط منطقه ای ایران و کشورهای منطقه و بعد از وقفه ای که در برگزاری جلسه کمیسیون های مشترک اقتصادی رخ داد تا نیمه آذرماه اجلاس همکاری های مشترک با تاجیکستان که مسئولیت آن با وزارت نیرو است در تهران برگزار خواهد شد.

اردکانیان گفت: این اجلاس با حضور وزیر انرژی تاجیکستان و با حضور دستگاه های مختلف این کشور برگزار خواهد شد تا توسعه روابط اقتصادی دو کشور را به همراه داشته باشد و نیز امکان حضور فعال تر بخش خصوصی کشورمان در طرح های تاجیکستان را فراهم آورد.

اجلاس شورای حکام آب در تهران

عضو هیات دولت از برگزاری جلسه شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب در چارچوب توسعه روابط منطقه ای خبرداد و گفت: این شورا که سال ها پیش تاسیس شده است قرارداد همکاری آن به پایان رسیده بود که سال گذشته و برای 6 سال تمدید شد.

اردکانیان افزود: امسال و در دهه نخست آذرماه این اجلاس در تهران با حضور 16 کشور که عمده آنها در سطح وزیرآب خواهند بود و سایر سازمان های بین المللی مرتبط برگزار خواهد شد و در آن همکاری های منطقه ای در زمینه آب مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هفته آینده در کرمانشاه

وزیرنیرو گفت: در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هفته آینده در کرمانشاه حدود 140 میلیارد تومان طرح های آب و برق افتتاح می شود.

اردکانیان افزود: در قالب این پویش 227 طرح آب و برق کشور را با اعتباری بالغ بر 330 هزار میلیارد ریال در 31 استان تا پایان امسال افتتاح می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران