پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509789 تاریخ : 1398/12/27-11:42:52
,10028,14,
پیش‌بینی افول گردشگری بین‌المللی در سال 2020

پیش‌بینی افول گردشگری بین‌المللی در سال 2020

با شیوع کووید19 در حال حاضر، بخش گردشگری یکی از آسیب‌دیده‌ترین بخش‌ها در دو بخش عرضه و تقاضای سفر است، چنین چیزی خطر افول را در بستر ضعیف اقتصادی، ژئوپلیتیک، تجاری و اجتماعی جهانی و نیز کارکرد نامساعد در میان بازارهای اصلی سفر نمایان می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، زوراب پولولیکاشویلی مدیرکل سازمان جهانی گردشگری، طی نامه‌ای به دکترمونسان عنوان کرد که طی جلسه‌ای که در دفتر مرکزی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ژنو با تدرو ادانوم قبیسیوس مدیرکل این سازمان داشته است، به توافقانی در مورد واکنش نسبت به کووید 19 رسیده‌اند.

او با اشاره به اینکه هیچ کشور یا جامعه‌ای از شیوع COVID-19 مصون نخواهد بود، بر ضرورت همکاری و همبستگی بین‌المللی تأکید کرد و در ضمیمه نامه خود یک بررسی اجمالی از چالش پیش رو ارائه داد که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم.

قرار دادن مردم در اولویت اول

بخش گردشگری متعهد است که مردم و بهزیستی آن‌ها را در اولویت خود قرار دهد و به‌عنوان زیرمجموعه سازمان ملل متحد مسئول پیشبرد سهم گردشگری در توسعه پایدار داشته باشد.

سازمان جهانی گردشگری بیانیه مشترکی را با سازمان بهداشت جهانی نماینده اصلی سازمان ملل در واکنش جهانی به کووید 19، صادر کردند، هر دو سازمان مسئولیت و هماهنگی گسترده‌ای را خواستار شده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که اقدامات بهداشتی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که دخالت‌های غیرضروری مربوط به سفرهای بین‌المللی را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این، پاسخ گردشگری باید متناسب با تهدید برای سلامت عمومی و بر اساس ارزیابی مخاطرات محلی، موردسنجش قرار گیرد. درزمینه ارتقای گردشگری در طول سال و تحول دیجیتالی در کنار یونان فعالیت کنید.

مسئولیت‌پذیری در سفر

مسئولیت شخصی مهم‌ترین قدمی است که افراد می‌توانند برای محافظت از خود و دیگران بردارند. مسافران باید با روش‌های اصلی پیشگیری که هنگام مسافرت وزندگی روزمره کاربرد دارد (توصیه سازمان بهداشت جهانی برای عموم) که شامل موارد ذیل بوده، آشنا باشند و رعایت کنند:

• شستن منظم دست‌ها

• آداب مربوط به سرفه طبیعی

• به تعویق انداختن برنامه سفر در موارد بیماری، و...

• جلوگیری از تماس با افرادی که از عفونت‌های حاد تنفسی رنج می‌برند.

آگاهی از زمان تحول اوضاع به‌ویژه هنگام مسافرت، ضروری است. مسافران باید جدیدترین اطلاعات و اعلامیه‌های صادرشده توسط متخصصان بهداشت و سفر را به‌طور مرتب با سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر بررسی کنند.

مسافران نه‌تنها برای رفاه خودشان بلکه برای بهزیستی اطرافیان نیز مسئول هستند. آن‌ها باید از علائم آگاه باشند و تمام اقدامات توصیه‌شده برای بهداشت شخصی را انجام دهند.

تأثیر بر گردشگری

با شیوع کووید19 در حال حاضر، بخش گردشگری یکی از آسیب‌دیده‌ترین بخش‌ها در دو بخش عرضه و تقاضای سفر است، چنین چیزی خطر افول را در بستر ضعیف اقتصادی، ژئوپلیتیک، تجاری و اجتماعی جهانی و نیز کارکرد نامساعد در میان بازارهای اصلی سفر نمایان می‌کند.

با توجه به ماهیت متحول وضعیت کنونی، برآورد تأثیرات کامل کووید19 بر گردشگری بین‌المللی خیلی زود است. برای ارزیابی ضروری، سازمان جهانی گردشگری سناریوی سارس در سال 2003 را به‌عنوان معیاری که بر میزان و پویایی سفر جهانی اثرگذار بوده در نظر گرفته و وضعیت مخرب کنونی کووید19 و تأثیرگذاری احتمالی بر اقتصاد را به شرح ذیل ارزیابی می‌کند:

• بر اساس برآورد سازمان جهانی گردشگری تا به امروز، گردشگری ورودی بین‌المللی در سال 2020 می‌تواند از 1 تا 3 درصد از پیش‌بینی رشد 3 تا 4 درصدی در اوایل ژانویه افول کند.

• این می‌تواند به معنای زیان 30 تا 50 میلیارد دلاری هزینه بازدیدکنندگان بین‌المللی باشد.

سازمان جهانی گردشگری تأکید می‌کند که هر برآوردی به سبب عدم قطعیت و متغیر بودن موضوع شیوع که ممکن است موجب تجدیدنظرهای بیشتر شود باید بااحتیاط انجام شود.

ترویج همبستگی

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در حال رصد محدودیت‌های سفر است. آن دسته از محدودیت‌هایی که مقرر می‌شوند، باید بر اساس آخرین پیشنهادهای کارشناسی بوده و نگرانی‌ها درباره سلامتی عمومی را به‌عنوان یک مسئله اصلی در نظر بگیرد.

در این بستر این سازمان بر اهمیت گفتگو و همکاری بین‌المللی اصرار دارد. این چالش مشترک، همکاری نزدیک‌تر را به همه جهان ازجمله بخش گردشگری ارائه کرده و نشان می‌دهد که همبستگی می‌تواند از مرزهای ملی فراتر رود.

حمایت از بازیابی

انتظار می‌رود به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط (که حدود 12 درصد از بخش گردشگری را شکل می‌دهند) تأثیر بپذیرند. این روند ممکن است میلیون‌ها معیشت در سرتاسر جهان را ازجمله جوامع آسیب‌پذیری که به گردشگری به‌عنوان محرکی برای توسعه و شمولیت اقتصادی تکیه می‌کنند، متأثر سازد.

گردشگری، به سبب ماهیت اقتصادی فراگیر و ردپای عمیق اجتماعی خود، برای کمک به بازگشت جوامع و گروه‌های متأثر به رشد و پایداری به طرز کم‌نظیری مدنظر قرارگرفته است. طی سالیان اخیر، این بخش به شکل دائم انعطاف‌پذیری و توانایی خود را نه‌تنها برای بازگشت به شرایط طبیعی بلکه برای هدایت بازیابی اجتماعی و اقتصادی گسترده‌تر اثبات کرده است. این موضوع به حمایت و شناخت سیاسی مناسب بستگی دارد.

بنابراین UNWTO فرامی‌خواند به:

• حمایت سیاسی و مالی برای اقدامات بازیابی هدفمند بخش گردشگری در بیشترین کشورهای تاثیرپذیرفته، طراحی و انجام اقدامات بازیابی و مشوق‌ها در هماهنگی با توسعه بین‌المللی سازمان‌های اهداکننده

• حمایت از گردشگری در طرح‌ها و اقدامات بازیابی گسترده‌تر در اقتصادهای متأثر

همانند گذشته، سازمان جهانی گردشگری راهنمایی‌ها و حمایت‌هایی را برای اقدامات بازیابی از اعضای خود شامل بخش دولتی و خصوصی گردشگری ازجمله جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری ارائه خواهد کرد.

این سازمان بین‌المللی از طریق وب‌سایت خود و کانال‌های اجتماعی (توئیتر، اینستاگرام، لینکدین، فیس‌بوک) به‌روزآوری دوره‌ای خود را ادامه خواهد داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران