پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519880 تاریخ : 1399/06/31-11:57:11
,10027,
پیام نهاد ناظر به شبکه فروش ارسال شد

پیام نهاد ناظر به شبکه فروش ارسال شد

در پی برخی ناهماهنگی ها و اعمال سلیقه ها از سوی برخی از نمایندگان شبکه فروش پیامی از سوی نهاد ناظر منتشر شد که می تواند نقطه پایانی بر این ماجرا باشد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این پیام بر ضرورت اجرای موضوع بند 5 ماده 12 آیین نامه شماره 75 مصوب شورای عالی بیمه در ارتباط با نحوه وصول و واریز حق بیمه توسط نماینده به شرکت بیمه، الزاماتی از سوی نهاد ناظر به شبکه فروش ابلاغ شد.
بر اساس این گزارش ممنوع بودن واریز حق بیمه به حساب نماینده به صراحت عنوان شده و در همین خصوص اخذ هرگونه چک حق بیمه در بیمه نامه های اقساطی از اشخاص غیر بیمه گذار غیرقانونی است.
اختصاص شماره حساب مشخص شرکت بیمه برای واریز حق بیمه یک ضرورت است و پس از این هر نماینده بیمه ای باید با همکاری بانک ها نسبت به اختصاص شناسه پرداخت، اقدام کند.
در این گزارش به موضوعاتی نظیر اتصال کارتخوان نماینده به شماره حساب مشخص شده از سوی شرکت بیمه، کنترل هوشمند فرایند واریز حق بیمه و صدور آن از طریقه سامانه شرکت و اختصاص صندوق با حساب مشخص برای واریز حق بیمه های اقساطی نیز اشاره شده است.
شایان ذکر است در صورت تخطی نمایندگان شبکه فروش از مفاد این ابلاغیه، تمهیداتی نظیر مسدود شدن یا ایجاد محدودیت صدور بیمه نامه برای نمایندگان از سوی نهادناظر و شرکت های بیمه ای قابل اعمال خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 265
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران